Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Porsche 911 Targa 4 : Logisch gevolg

De Targa blijft volgens ons de 911 met de meest evenwichtige lijn.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Net als de coupés en cabrio’s uit het gamma stapt ook de Targa-familie over op dubbele drukvoeding en een flat-six van 3 liter. In het geval van deze Targa 4-versie levert de motor dus 370 pk en 450 Nm, terwijl het bijzonder complexe dakmechanisme (afwachten of dat over tien of vijftien jaar nog even nauwkeurig werkt...) wordt overgenomen van de vorige generatie. Zo blijft de Targa naar onze mening de 911 met de meest evenwichtige lijn, ongeacht of het dak open of dicht is. In de ‘4’-variant geeft hij bovendien blijk van een feilloze homogeniteit op de weg, vooral wanneer hij zoals hier samenwerkt met de optionele PDK 7-transmissie. Het motor-versnellingsbakgeheel tekent altijd present, ongeacht het toerental, en zet zijn potentieel probleemloos over op de weg dankzij de bijzonder performante vierwielaandrijving. Het resultaat is een harmonieus, homogeen en aangenaam geheel, al betreuren we dat je met het dak open meer last hebt van turbulentie dan in een echte cabrio, en dat ondanks het efficiënte en discrete spoilertje bovenaan de voorruit. Een echte Cabriolet of een Targa? Beide koetswerkvarianten kosten exact evenveel (124.545 euro), dus kiezen is louter een kwestie van persoonlijke voorkeur…

  • Erg overtuigende motor
  • Evenwichtige lijn
  • Homogeen geheel
  • Storende turbulentie
  • Dak niet al rijdend te bedienen
  • Complexe dakmechaniek

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

NIEUWSBRIEF

De concurrenten