Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen CrossPolo

De Fun was zes jaar geleden de eerste pseudo-offroader in het Polo-gamma. Ook de ambities van de tweede generatie van zijn opvolger, de CrossPolo, reiken niet verder dan de stadsjungle.

Prijs
NB

Met zijn offroadlook probeert de CrossPolo origineel te zijn, maar onderhuids heeft hij niets avontuurlijks te bieden. Laat het duidelijk zijn dat de CrossPolo geen echte avonturier is en nog minder een allewegenauto. Hij kan enkel rekenen op een met 15 millimeter verhoogd onderstel om de talrijke trottoirs en snelheidsdrempels van onze steden te overwinnen, en dat is het zo'n beetje. Voor de reislustigen kan zijn koffer gelukkig wel worden uitgebreid van 280 naar 952 liter met een perfect vlakke laadvloer. Een ander positief punt is dat de standaarduitrusting erg volledig is, met vooral het multifunctionele scherm MFA, dat een bandendrukcontrole omvat, en centrale vergrendeling met afstandsbediening.

De nieuwe CrossPolo ontgoochelt niet, maar mist toch een beetje de frisheid waarmee de eerste generatie verraste. Naast zijn goede en mooie afwerking geniet hij wel de stilistische aura van het nieuwe model. Bovendien is hij goed uitgerust en biedt hij technologie van de bovenste plank, met zijn DSG-bak en zijn zuinige motoren.
 

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Polo

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker