Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Chevrolet Volt

Op 22 juni van dit jaar vond in AutoGids de eerste gedetailleerde wegtest van een elektrische auto, de Nissan Leaf. Vandaag hebben we de eerste elektrische auto met range extender: de Chevrolet Volt.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00/20

Overzicht :

Omtrent de Chevrolet Volt is een hele polemiek ontstaan: gaat het hier nu om een elektrisch aangedreven auto of om een soort hybride? De conclusie is dat je louter technisch moet spreken van een pluginhybride, maar dat de geest van de toepassing en het verwachte (en gewilde) gebruik aansluiten bij een elektrisch voertuig. Dat kan een overbodige discussie lijken, maar bijvoorbeeld in ons land heeft ze serieuze consequenties: in bedrijfswagentermen gaat het hier om een verschil in aftrekbaarheid van 90 of 120 procent. Technisch gezien is de auto qua onderstel schatplichtig aan de Opel Astra, met zijn veerpoten en driehoeken vooraan en de halfstarre as achteraan, terwijl de 1,4-literbenzinemotor ook rechtstreeks uit Opels voorraadkast komt. Voor het overige is de Volt natuurlijk vrij origineel door de aanwezigheid van twee bijkomende elektrische motoren voorin: één om de wielen aan te drijven, een andere die hoofdzakelijk dienstdoet als generator. De grote, geklimatiseerde batterij zit in T-vorm tussen de achterste plaatsen en achter de achterbank. Op die manier is er toch plaats voor vier personen en hun bagage.

  • Aangenaaaandrijfgeheel
  • Rijbereik van een klassieke auto
  • Veilig en aangenaaweggedrag
  • Overwegend geruisloos tijdens het rijden
  • Vrij volledige standaarduitrusting
  • Uitstootvrij rijden mogelijk
  • Hoge prijs
  • Oplaaddiscipline vereist
  • Hinderlijk lage voorspoiler
  • Ridicule bagageafdekking
  • Keuze van sommige afwerkingsmaterialen
  • Slechte koplampen

In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Volt

Geschreven door op