Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 48V : Looks én inhoud

De derde generatie van de Hyundai i20 pakt voor een stadsauto zwaar uit op het vlak van technologie. Daarnaast ziet de kleine Koreaan er dankzij de nieuwe designtaal van het merk veel dynamischer uit dan zijn voorgangers. In afwachting van sportieve versies testten we de 1.0 T-GDi 100 met 48-voltondersteuning.

21.599 €
  • Score redactie 14.70 /20

Overzicht :

De vorige i20 was al geen muurbloempje meer zoals de eerste generatie (die de al evenmin sprankelende Getz opvolgde). De nieuwe, derde generatie, die normaal vorig jaar in Genève had moeten worden onthuld, doet er qua design echter nog een schepje bovenop, als om het engagement van Hyundai in het WRC kracht bij te zetten. Zo pakt zijn gebalde koetswerk uit met proporties die voor een stadsauto wel érg dynamisch te noemen zijn. Tegenover zijn voorganger is hij slechts 5 millimeter langer (waarmee hij nu net de grens van 4 meter overschrijdt), maar vooral 30 millimeter breder en 24 millimeter lager, terwijl zijn voor- en achterwielen 10 millimeter verder uit elkaar staan.

Vooraan valt de lage en aflopende motorkap op, net als de voorbumper die wordt gedomineerd door een groot radiatorrooster met honingraatmotief. Achteraan gaat alle aandacht naar de met elkaar verbonden achterlichten met bliksemschichtsignatuur, die ook nog eens een flink stuk uit de achterspatborden happen. De kleine nieuweling was bij zijn virtuele onthulling, nu ongeveer een jaar geleden, dan ook de eerste vertegenwoordiger van Hyundai’s nieuwe vormentaal, Sensuous Sportiness gedoopt. Een stijlcanon die geïntroduceerd werd door de conceptcars 45 en Prophecy, en die intussen ook al zijn weg wist te vinden naar de nieuwe Tucson. Toch is het niet alleen de verpakking van de i20 die evolueert. Zo is zijn 1.0 T-GDi voortaan eveneens te krijgen met een mild hybrid-systeem, en ook op het vlak van technologie en rijhulpsystemen zet de i20 zijn beste beentje voor.

  • Verzorgde look
  • Technologie en veiligheidsuitrusting
  • Bijzonder soepele driecilinder
  • Compromis comfort-weggedrag
  • Prijs 48V-versie, uitrustingsbeleid
  • Materiaalkeuze interieur
  • Koffervolume 48V-versie
  • Enkele betuttelende functies
  • Feeling bedieningsorganen

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmns

NIEUWSBRIEF