Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Toyota Prius : Hybride rijplezier

De nieuwe Toyota Prius pakt uit met een nóg opvallender koetswerk. Hij staat echter nog steeds in het teken van efficiëntie, en voegt er nu ook een tastbaar rijplezier aan toe. En dat is nieuw…

30.300 €
  • Score redactie 14.79/20

Overzicht :

Het minste dat je kunt zeggen, is dat Toyota een neus had voor toekomstige evoluties toen het merk eind jaren negentig de hybridetechnologie lanceerde. Met de allereerste Prius mat de constructeur zich een uitgesproken groen imago aan en nam hij een aanzienlijke technologische voorsprong op zijn rivalen. Gesterkt door deze pioniersrol bouwde Toyota die voorsprong verder uit door eind 2015 een nieuwe en ambitieuze milieustrategie voor te stellen.

Volgens die plannen wil de Japanse constructeur enerzijds de hoeveelheid CO2 die Toyota’s uitstoten tijdens het rijden, met 90 procent terugdringen, dankzij hybride- en waterstoftechnologie (met de Mirai, die we heel binnenkort testen), en anderzijds de CO2-uitstoot tijdens de productie volledig elimineren, met behulp van waterstof en zonne- en windenergie.

Tot dusver hebben Toyota en Lexus al meer dan acht miljoen hybrides aan de man gebracht, waaronder 3,6 miljoen exemplaren van de Prius, het model dat de merkstrategie als geen ander belichaamt. Het is ongetwijfeld om die continuïteit te verzekeren dat de stilisten zijn aparte trekken nog hebben benadrukt. Klanten die daar aanstoot aan nemen, kunnen nog steeds terecht bij de klassieker gelijnde Auris en RAV4 Hybrid.

  • Efficiënt en aangenaam hybridesysteem
  • Binnenruimte en praktische aspecten
  • Koffervolume
  • Aangenamer weggedrag t.o.v. voorganger
  • Algemeen rijcomfort
  • Verbeterde afwerking, standaarduitrusting
  • Geluiddemping bij wind en regen
  • Grote achterklep (hoge opening)
  • Erg aparte look
  • Kwetsbaar koetswerk in de stad
  • Zicht naar achteren
  • Wat licht stuur, doseerbaarheid remmen

In dit artikel : Toyota, Toyota Prius

Geschreven door op

De concurrenten