BMW 3 Reeks Berline 316d (85 kW)

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Het minste dat je kunt zeggen, is dat Toyota een neus had voor toekomstige evoluties toen het merk eind jaren negentig de hybridetechnologie lanceerde. Met de allereerste Prius mat de constructeur zich een uitgesproken groen imago aan en nam hij een aanzienlijke technologische voorsprong op zijn rivalen. Gesterkt door deze pioniersrol bouwde Toyota die voorsprong verder uit door eind 2015 een nieuwe en ambitieuze milieustrategie voor te stellen.
Volgens die plannen wil de Japanse constructeur enerzijds de hoeveelheid CO2 die Toyota’s uitstoten tijdens het rijden, met 90 procent terugdringen, dankzij hybride- en waterstoftechnologie (met de Mirai, die we heel binnenkort testen), en anderzijds de CO2-uitstoot tijdens de productie volledig elimineren, met behulp van waterstof en zonne- en windenergie.
Tot dusver hebben Toyota en Lexus al meer dan acht miljoen hybrides aan de man gebracht, waaronder 3,6 miljoen exemplaren van de Prius, het model dat de merkstrategie als geen ander belichaamt. Het is ongetwijfeld om die continuïteit te verzekeren dat de stilisten zijn aparte trekken nog hebben benadrukt. Klanten die daar aanstoot aan nemen, kunnen nog steeds terecht bij de klassieker gelijnde Auris en RAV4 Hybrid.
In dit artikel : Toyota, Toyota Prius
HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum