Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Stem nu!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

BEST CAR AWARDS

Gedetailleerde test / Volkswagen e-Up

Een echte revolutie ontketent de eerste volledig elektrische Volkswagen uit de serieproductie niet; de e-Up wil daarentegen vooral pragmatisch en coherent zijn. En daar slaagt hij wonderwel in.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.58 /20

Overzicht :

Terwijl sommige constructeurs - zoals Nissan voor de Leaf of Renault voor de Zoé - zweren bij een apart platform voor hun elektrische model, heeft Volkswagen voor de Up een platform ontwikkeld dat geschikt is voor elk type aandrijving, of het nu gaat om een verbrandingsmotor of om een elektromotor. Het batterijenpakket ligt hier op klassieke wijze onder de vloer en benut de volledige ruimte die normaal wordt ingenomen door de benzinetank en het uitlaatsysteem. Op die manier is het hoge gewicht (230 kilo alles bij elkaar) van deze zeventien modules van twaalf cellen ideaal gepositioneerd in het chassis: zo laag mogelijk bij de grond en tussen de assen. Dat verlaagt het zwaartepunt en vermindert tegelijk de polaire inertie. De motor, de versnellingsbak (een enkelvoudige reductiebak) en de elektronische sturing kregen dan weer een plaats onder de motorkap, terwijl achter het 'tankklepje' het (de) stopcontact(en) zit voor de laadkabels. Op enkele details na, zoals de leddagrijlichten in de bumper, het volledig afgesloten radiatorrooster, de afwezigheid van een uitlaat of de opschriften op de deuren en de kofferklep, is de e-Up niet als dusdanig te herkennen en valt hij op het eerste gezicht niet te onderscheiden van een gewone Up.


  • Koppel, levendigheid in de stad
  • Geruisloze en trillingvrije werking
  • Reëel rijplezier, levendig onderstel
  • Oplaadmogelijkheden, oplaadgemak
  • Doseerbaarheid, efficiëntie energierecuperatie
  • Volledig gevrijwaarde functionaliteit
  • Catalogusprijs, gebrek aan fiscale stimuli
  • Wallboxstopcontact, snellader niet standaard
  • Soms delicate trekkracht
  • Vrij stugge ophanging
  • Weinig praktische achterste zijruitjes

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Up!

BEST CAR AWARDS

NIEUWSBRIEF