Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volkswagen Golf GTI : Kind van zijn tijd

De Golf GTI mag dit jaar 45 kaarsjes uitblazen. Al die tijd heeft hij zich slim en geleidelijk weten te ontwikkelen. En dat doet nummer acht ook weer, door zich aan te passen aan het digitale tijdperk. Maar hoe zit het met het rijplezier? Wat schiet daar nog van over anno 2021?

39.840 €
  • Score redactie 13.70 /20

Overzicht :

Toen de Golf GTI in 1975 onthuld werd op het autosalon van Frankfurt, zette hij meteen een nieuwe niche op de kaart: die van de compacte en sportieve voorwieltrekkers. Oorspronkelijk wilde Volkswagen de productie beperken tot slechts 5.000 stuks, maar die eerste Golf GTI was zo’n succes dat er in totaal liefst 461.690 exemplaren van werden gebouwd.

En die populariteit is altijd gebleven naarmate de generaties elkaar opvolgden: tegen het einde van 2019 waren al meer dan 2,3 miljoen GTI’s van de band gerold. In de loop der jaren heeft het oorspronkelijke concept van compacte afmetingen en een laag gewicht wel steeds meer plaats gemaakt voor comfort en veiligheid. De GTI werd van generatie op generatie dus steeds groter en zwaarder. Krachtiger ook... maar daarom niet per se sneller.

In vergelijking met de zuivere en lichte lijnen van de oer-GTI lijkt deze wat zwaarlijvig ogende achtste generatie vandaag de dag relatief ver verwijderd van het oorspronkelijke concept... Een beetje zoals dat ook het andere icoon van de groep overkwam, de Porsche 911. 

  • Typisch ‘Golf’-rijgemak
  • Uitstekende stoelen
  • Intact imago
  • Stugge (passieve) vering
  • Onhandige ergonomie (alles digitaal)
  • Storende afwerkingskwaliteit

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf

NIEUWSBRIEF

Verkoop uw auto vandaag