Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / Review Polestar 2 (2024) - Long Range Dual Motor Pack Performance

Geschreven door Frédéric Kevers op

Ook de vernieuwde Polestar 2 is er als vierwielaangedreven Dual Motor met optioneel Performance Pack. AutoGids doet de test.

67.190 €

De versie met enkele elektromotor maakte de overstap van voor- naar achterwielaandrijving, maar ook de Dual Motor-variant van de vernieuwde Polestar 2 onderging een aantal wijzigingen die het stroomverbruik en het rijbereik optimaliseren.

Concept Polestar 2 Long Range Dual Motor Pack Performance

Je herkent de facelift van de Polestar 2 enkel aan zijn hertekende frontje en aan de gewijzigde specificaties op de stickers die vooraan op de deuren kleven, de grootste veranderingen situeren zich dan ook onder het koetswerk. Zo stapt de Single Motor over van voor- naar achterwielaandrijving.

LEES OOK Review van de Polestar 2 met Single Motor

Maar ook de vierwielaangedreven Dual Motor krijgt een nieuw aandrijfgeheel dat de focus naar de achteras verlegt. Onder lichte belasting en tijdens het rijden op een rechte lijn wordt de voorste elektromotor voortaan ontkoppeld, wat er samen met de herschreven software en het geoptimaliseerde warmtebeheer voor moet zorgen dat het stroomverbruik daalt en het rijbereik toeneemt.

Review 2024 Polestar 2 Long Range Dual Motor Pack Performance

Het gebruikte accupakket heeft een nettocapaciteit van 79 kWh en belooft een WLTP-bereik van 555 kilometer, waarvan er in de praktijk ongeveer 450 kilometer overblijft – toch als je niet voortdurend op snelwegen rijdt. Met een gemiddelde van 19,7 kWh per 100 kilometer lag ons testverbruik dan ook een stuk lager dan voor de facelift.

Rijgedrag Polestar 2 Long Range Dual Motor Pack Performance

De technische wijzigingen zorgen niet alleen voor een efficiënter stroomverbruik, maar ook voor wat mee rijdynamiek. Ondanks het gewicht van de extra elektromotor stuurt de Dual Motor en vinniger en zekerder dan de wat speelsere Single Motor, al mag je die betere wegligging gedeeltelijk op het conto van de instelbare Koni-ophanging van het Performance Pack schrijven. Die houden de koetswerkbewegingen beter onder controle, weliswaar ten koste van het rijcomfort.

Review 2024 Polestar 2 Long Range Dual Motor Pack Performance

Je hebt ook wat meer power onder je rechtervoet steken. De door ons geteste Performance Pack van de Polestar 2 Dual Motor verzamelt 476 pk en 740 Nm, sprint in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een (begrensde) topsnelheid van 205 km/u.

Verdict Polestar 2 Long Range Dual Motor Pack Performance

Het Performance Pack geeft de Polestar 2 wat extra scherpte, zonder aan zijn kwaliteiten als veelzijdige en comfortabele auto te raken. De technische upgrade levert de Dual Motor een betere energie-efficiëntie op, met een significante verbetering van het rijbereik. Toch rijdt de Single Motor nog eens 100 kilometer verder op een lading. Je kan je dan ook afvragen of het extra prestatiepotentieel de stevige meerprijs echt waard is.

Verwante testen

In dit artikel : Polestar, Polestar 2

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker