Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Sym Joymax Z 125 & 300 : Siamese tweeling

De jongste jaren is het vrij stil geweest bij Sym, met een geleidelijke terugval van de verkoop als gevolg. De nieuwe tweeling Joymax Z 125 en 300 zou daar wel eens verandering in kunnen brengen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Beide versies van de Sym Joymax Z zijn voornamelijk bestemd voor stedelijk gebruik, en met hun strakke en resoluut moderne lijnen mikken ze op een klandizie die jong is van geest. Voor het modeljaar 2019 bestaat het gamma van de Joymax Z uit twee motorversies: een instapper met een cilinderinhoud van 125 cc en daarnaast een 300 cc, die een grotere veelzijdigheid mogelijk moet maken. Om de ‘kleine’ van de ‘grote’ te onderscheiden moet je al héél goed kijken, en dan met name naar de snelheidsmeter op het instrumentenpaneel.

Of je kunt natuurlijk ook een beetje spieken onder aan de zijkant van de kuip, en zien of daar ‘125’ dan wel ‘300’ te lezen staat… Voor het overige zijn beide versies visueel namelijk gewoonweg identiek, met exact gelijke afmetingen. Zelfs de velgen zijn dezelfde: de voorste 14 duim, de achterste 13. Bovendien zijn beide modellen ook verkrijgbaar in dezelfde vier kleuren: matzwart, matgrijs, blauw en wit. Het gewicht verschilt natuurlijk wel, met 13 kilogram extra voor de 300 ten opzichte van zijn lichtere broertje. Maar dat is er absoluut niet aan te zien. 

  • Scherpe prijzen
  • Laadvolume
  • Gebruikscomfort 
  • Iets te ‘slappe’ 125
  • Kwaliteit van de kunststoffen
  • Dashboardstijl

Geschreven door op