Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

TWEEDEHANDS / Porsche 911 GT2 Clubsport

Ons referentienr : 10996530


Prijs : 189.900 €
49.870 km 05/2001 462 pk Garantie : 12 maand
Contacteer de verkoper
Professionele verkoper
Rock 'n Roll Classics
Adres Gistelsteenweg 4
8490 Varsenare (Brugge)
Tel. +32 50 737571
Verkoper lokaliseren

Alle velden zijn verplicht

Bericht verzenden
Hoewel wij veel aandacht besteden aan de inhoud van onze website, is het onmogelijk om alle zoekertjes in detail na te kijken. We raden u dan ook aan om steeds alert te zijn voor bedrog. Koop nooit een auto zonder hem vooraf te hebben gezien en betaal vooral nooit op voorhand, per cheque of postmandaat, zelfs bij wijze van voorschot.

Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
Basisinformatie
Merk Porsche
Terugvorderbare B.T.W Nee
Voertuigdetails
Brandstof Benzine
Aantal versnellingen 6
Aantal zitplaatsen 2
Aantal deuren 2
Met garantie 12
Uitrusting en opties
Klimaatcontrole
Elektrische spiegels
Elektrische ruiten
Boordcomputer
Radio
Lichtmetalen velgen
Sportpakket
Sportzetels
Sportophanging
ABS
Airbag
Airbag passagier
Zij airbags
Alarm
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Mistlichten
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Technische informatie
Cilinderinhoud (cm3) 3600 cc
Aantal cilinders 6
Kw / pk 340 / 462
Geen certificaat ingevuld !
Meer informatie

  • Zéér zeldzame clubsport uitvoering (1/70)
  • Volledige onderhoudshistoriek
  • Perfecte algemene staat
De Porsche 996 GT2 ontstond uit de assen van de GT1-racerij en werd meteen een kracht om rekening mee te houden. Na het einde van de GT1-klasse in 1999 werd GT2 de belangrijkste categorie voor GT-races. Hier liet Porsche geen gras over groeien en ontwierp wat alleen maar omschreven kan worden als de ultieme adrenalinemachine. Aanzie de 996 GT2 als de rebelse nakomeling van een 911 Turbo en een GT3. De wagen combineert het woeste vermogen van de Turbo met de wendbaarheid van de achterwiel aangedreven GT3. Het resultaat? Een rauwe, ongefilterde en onvervalst brute wagen. Geen tractie-, alsook geen stabiliteitscontrole - alleen jij, 462 pk en een paar zweterige handpalmen die trachten alles onder controle te houden.
Met veel plezier presenteren we dit prachtige exemplaar, specifiek één van de slechts 70 Factory 996 GT2 Clubsports die ooit geproduceerd werden. Dit zeldzame juweeltje is als eerstejaars productiemodel uitgevoerd in opvallend Polar Silver lakwerk, perfect aangevuld met een zwart interieur en zijn Factory Clubsport specificaties. Het zeer gewilde Clubsport-pakket transformeert de toch al angstaanjagende GT2 in een echte circuitmachine. Dit pakket omvat brandwerende kuipstoelen met stoffen bekleding, zespuntsgordels, een volledige rolkooi, externe accu-onderbreking en een grotere brandblusser - dit alles nog steeds aanwezig en origineel.
Vanwege de ongelooflijk lage productieaantallen is het vinden van een 996 GT2 vandaag de dag al een uitdaging op zich - laat staan het ontdekken van eentje in geweldige staat met een lage kilometerstand. Veel van deze wagens maakten immers hun motto waar: Rij alsof je hem gestolen hebt.
Deze wagen vertelt echter een heel ander verhaal. Met slechts 49.000 km op de teller is het alsof je in een tijdmachine stapt De wagen bevindt zich niet alleen in ongerepte, originele staat, maar is ook gedurende zijn hele leven liefdevol onderhouden. Het onderhoudsboekje is zorgvuldig afgestempeld en de hele berg aan facturen bewijzen dat de wagen in de watten is gelegd. De laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd in onze gespecialiseerde werkplaats en zoals te verwachten is de wagen klaar voor gebruik - gewoon instappen, de sleutel omdraaien en het rijplezier kan beginnen

Zoals het uiterlijk al doet vermoeden is rijden met deze GT2 een unieke ervaring. De enorme kracht van de dubbele turbo's doen jouw prioriteiten herschikken en het achterwielaangedreven chassis en handgeschakelde versnellingsbak belonen degenen die dapper genoeg zijn om hem te temmen. Goed nieuws: de wagen is voorzien van nieuw rubber - nu is de wagen klaar om de weg net zo stevig vast te houden net zoals u doet met het stuurwiel Als u dacht dat de 911 Turbo het toppunt van acceleratie en weggedrag was, dan dacht u verkeerd - de GT2 tilt dit namelijk naar een heel nieuw niveau. Ja, er is extra vermogen maar met een gewicht van slechts 1440 kg - 100 kg lichter dan de Turbo leert de GT2 u spelen met de wetten van de fysica. Onder de motorkap levert de 3.6L flat-six met dubbele turbo een meedogenloos vermogen, waardoor de wagen in slechts 4 seconden van 0 naar 100 km/u schiet en een topsnelheid van 315 km/u haalt. Dit was letterlijk de snelste en krachtigste Porsche productiewagen uit die tijd. Maar de GT2 biedt meer dan alleen brute kracht.
De ophanging werd vanuit de fabriek volledig herwerkt en is 20 mm lager in vergelijking met de Turbo. Dit alles zorgt voor een scherper weggedrag en een agressievere houding. In combinatie met de hoge achtervleugel en de prominente luchtinlaten voor de motorkap resulteert dit in niets minder dan pure testosteron - een machine gebouwd met een puur, onverbiddelijk doel voor ogen.
Als u op zoek bent naar een auto die onder de huid kruipt en niet meer weg wil, dan is de 996 GT2 precies wat u zoekt. De 996, die eerder vaak werd beschouwd als het zwarte schaap van de GT2-lijn, is relatief ondergewaardeerd gebleven in vergelijking met zijn iconische voorgangers. Maar laat dat je niet misleiden - hij doet zeker niet onder Dit is de volgende revolutie Deze wagen wordt geleverd met de originele Porsche lederen koffer, alle boekjes, inclusief het afgestempelde onderhoudsboekje, en een uitgebreid factuurdossier. Nu verkrijgbaar bij Rock 'N Roll Classics.

Optielijst:
XMF: Met leer beklede middenconsole vooraan
XSJ: 6-puntsgordel
XSM: Raceveiligheidskooi
XTG: Leren deurlijsten binnen
XX1: Met leder beklede vloermatten met Porsche-opschrift
003: Clubsportuitrusting
424: CD-vak
441: Radiovoorbereiding
446: Wieldoppen met gekleurd Porsche-schild
567: Getinte voorruit
581: Middenconsole voor
695: CD-radio Becker Porsche CDR-22
722: Interne productiecode (GT-auto)
990: Beklede zetels (GT)

Onderhoudsgegevens:
16/08/2001 - Porsche Sverige AB Södertälje
12/11/2006 - Porsche Centrum Karlstad
20/01/2012 - Levin Teknik
10/10/2012 - Levin Teknik
31/01/2017 - Porsche Centrum Gelderland
02/12/2024 - RNR Classics



  • Very rare club sport version (1/70)
  • Full maintenance history
  • Perfect overall condition
Born from the ashes of GT1 racing, the Porsche 996 GT2 emerged as a force to be reckoned with. Following the end of the GT1 class in 1999, GT2 became the premier category for GT racing, and Porsche wasted no time in crafting what can only be described as the ultimate adrenaline machine. Think of the 996 GT2 as the rebellious offspring of a 911 Turbo and a GT3. It combines the ferocious twin-turbocharged power of the Turbo with the lightweight, rear-wheel-drive agility of the GT3. The result? A car that’s raw, unfiltered, and unapologetically brutal. No traction control, no stability aids just you, 462 horsepower, and a pair of sweaty palms trying to keep it all in check.
We are delighted to present this stunning example of one of just 70 Factory 996 GT2 Clubsports ever produced. As a first-year production model, this rare gem is finished in striking Polar Silver paintwork, perfectly complemented by a Black interior and its Factory Club Sport specification. The highly sought-after Club Sport package transforms the already fearsome GT2 into a true track-focused machine. It includes fire-resistant cloth-trimmed bucket seats, six-point harnesses, a full roll cage, external battery cut-off and a bigger fire extinguisher all of which remain present and original to this day.
Nowadays, with the incredibly low production numbers, finding a 996 GT2 is a challenge in itself let alone one in great condition and with low mileage. After all, many of these cars lived up to their motto: Drive it like you stole it
This car, however, tells a completely different story. With just 49,000 km on the clock, it’s like stepping into a time machine not only in pristine, original condition but also lovingly maintained throughout its life. You’ll find that its service book is carefully stamped, and it’s accompanied by a mountain of invoices that prove it’s been pampered. The last service was completed in our specialized workshop, and as you'd expect, this car is good to go simply hop in, turn the key, and let the driving fun begin
And, just as you’d expect from its appearance driving this GT2 is an experience unlike any other. The twin turbos hit with enough force to rearrange your priorities, and the rear-wheel-drive chassis and manual gearbox rewards those brave enough to tame it. Good news: the car’s got a fresh set of rubber now it’s ready to grip the road as tightly as you’ll grip the steering wheel If you thought the 911 Turbo was the epitome of acceleration and handling, think again the GT2 takes it to an entirely new level. Yes, there’s the added power, but with a weight of just 1440kg 100kg lighter than the Turbo the GT2 uses physics to its advantage. Under the hood, the 3.6L twin-turbocharged flat-six delivers relentless power, launching the car from 0 to 100 km/h in just 4 seconds and onto a top speed of 315 km/h. This was, quite literally, the fastest and most powerful Porsche road car of its time. But there’s more to the GT2 than just brute force.
The suspension has been completely reworked by the factory development and lowered by 20mm compared to the Turbo, ensuring sharper handling and a more aggressive stance. Combined with the high rear wing and prominent air intakes ahead of the bonnet, the result is nothing short of sheer testosterone a machine built with pure, unrelenting purpose.
If you’re looking for a car that gets under your skin and refuses to leave, the 996 GT2 is exactly that. Earlier often regarded as the black sheep of the GT2 lineage, the 996 has remained relatively undervalued compared to its iconic predecessors. But don’t let that fool you it certainly doesn’t fall short This is the next big thing This car comes with the original Porsche leather case, all booklets, including the stamped service book, and an extensive file of invoices. Now available at Rock 'N Roll Classics.

Option list:
XMF: Leather-covered front center console
XSJ: 6-point harness
XSM: Racing safety cage
XTG: Leather inner door sills
XX1: Leather-edged floor mats with Porsche script
003: Clubsport equipment
424: CD compartment
441: Radio preparation
446: Wheel caps with colored Porsche crest
567: Top-tinted windscreen
581: Front center console
695: CD-radio Becker Porsche CDR-22
722: Internal production code (GT car)
990: Cloth seats (GT)
Service records:
16/08/2001 Porsche Sverige AB Södertälje
12/11/2006 Porsche Center Karlstad
20/01/2012 Levin Teknik
10/10/2012 Levin Teknik
31/01/2017 Porsche Center Gelderland
02/12/2024 RNR Classics



Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.

Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.

Meer infos: Porsche