Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

TWEEDEHANDS / Jaguar 120 OTS

Ons referentienr : 9517118

Contacteer de verkoper
Professionele verkoper
British & Sportscars SA
Adres Hengstenberg 111
3090 Overijse
Tel. +32 2 6818100
Verkoper lokaliseren Tweedehands van de verkoper Stockwagens van de verkoper

Alle velden zijn verplicht

Bericht verzenden
Hoewel wij veel aandacht besteden aan de inhoud van onze website, is het onmogelijk om alle zoekertjes in detail na te kijken. We raden u dan ook aan om steeds alert te zijn voor bedrog. Koop nooit een auto zonder hem vooraf te hebben gezien en betaal vooral nooit op voorhand, per cheque of postmandaat, zelfs bij wijze van voorschot.

Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
Basisinformatie
Merk Jaguar
Model XK
Terugvorderbare B.T.W Nee
Voertuigdetails
Brandstof Benzine
Aantal versnellingen 4
Aantal zitplaatsen 2
Aantal deuren 2
Met garantie 36
Technische informatie
Cilinderinhoud (cm3) 3400 cc
Aantal cilinders 6
Kw / pk 118 / 160

Initially produced as roadster only, the XK120 featured a split windscreen, cut-down doors, canvas roof and detachable sidescreens. When removed, the roof and side screens were stored behind the seats.

There were no exterior door handles; entry was made via a pull-cord. When the top and sidescreens were on, the pull-cords were accessed through a flap in the sidescreens.

With intentions of making just a few hundred cars, the first run of Jaguar XK120's were aluminum-bodied, but overwhelming demand quickly prompted the switch to pressed steel. In May 1950, the first predominantly steel bodied XK120 rolled off the production line. Only the hood, doors and trunk remained aluminium.

Chassis and SuspensionBorrowed from Jaguar's big sedans, the modified frame was actually sturdier than needed, making the XK heavier than other sports cars of the day. Riding on 16" x 6" tires, the chassis featured torsion-bar independent front suspension with ball joints, and semi-elliptic leaf springs in the rear. The car was narrow, tracking 51 inches at the front and 50 inches in the rear.

DOHC Motor
Described by many as "jewel-like", the dual overhead cam motor was built under direction of William Heynes. The under-square 3.4 litre size was derived by an 83 mm bore by 106 mm stroke.
Underneath the polished valve covers were a pair of chain-driven camshafts, which sat atop an aluminum-alloy head. Hemispherical-shaped combustion chambers allowed use of larger valves. Induction was supplied by a pair of SU H6 sidedraft carburetors.

When fitted with domed cast-aluminum pistons, engine compression ratio was 8.0:1. In this configuration, peak output was 160 horsepower with 195 lb/fts of torque. For some markets, the compression ratio was dropped to 7.0:1. This was due to the fact that only 70 octane fuel was available in some post WW2 countries.


More pictures available
Visible only on appointment
For further informations , please contact us +32 (0)2 681 81 00

Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.

Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.