Prijs : 51.000 €
Prijs : 51.000 €
Adres |
Brusselsesteenweg 744 1731 Asse |
Tel. | +32 2 3338027 |
Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
Basisinformatie | |
---|---|
Terugvorderbare B.T.W | Nee |
Voertuigdetails | |
---|---|
Brandstof | Electrisch |
Aantal versnellingen | 1 |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal deuren | 5 |
Met garantie | 60 |
Uitrusting en opties |
---|
Park Assist camera |
Parkeersensoren achter |
Parkeersensoren voor |
Airconditioning |
Klimaatcontrole |
Lichtsensor |
Regensensor |
Park Distance Control |
Cruise control |
Elektrische spiegels |
Zetelverwarming |
Elektrische zetels |
Start/Stop automatisch |
Parkeerhulp zelfsturing |
Navigatiesysteem |
Open dak |
Panoramisch dak |
Elektrische ruiten |
Multifunctioneel stuur |
Bluetooth |
Handenvrij bellen |
MP3 |
Boordcomputer |
Radio |
Aangepast voor mindervaliden |
Taxi of huurauto |
ABS |
Airbag achter |
Airbag hoofd |
Airbag |
Airbag passagier |
Zij airbags |
Alarm |
Tractie controle |
Stuurbekrachtiging |
Dagrijlichten |
Centrale vergrendeling |
Centrale vergrendeling met afstandsbediening |
Technische informatie | |
---|---|
Cilinderinhoud (cm3) | 1477 cc |
Aantal cilinders | 3 |
Kw / pk | 110 / 149 |
LEVC - Londonse taxi in Brussel LEVC, de producent van de nieuwe elektrisch aangedreven Londense taxi, maakt net als Volvo deel uit van Geely en wil tot 60% van zijn productie exporteren. In ons land wordt het merk venegenwoordigd door de groep Sterckx-De Smet uit het Brusselse.
Engeland is meer dan de kranige Queen en zijn welbespraakte premier Boris Johnson. Naast de toeristische Londense trekpleisters zoals Big Ben en Buckingham Palace is er nog het typische straatmeubilair’ van de Britse hoofdstad: de iconische maar nu enkel noq decoratieve rode telefooncabines, de rode dubbeldekkers die nu hybride zijn en uiteraard de fameuze Londense taxi. Ook die taxi, de London cab’ of ’black cab’, is volledig mee met de 21ste eeuw. Technisch heeft hijniets meer te maken met de welbekende FX4, die vanaf 1958 meer dan drie decennia lang het Londense straatbeeld domineerde. De huidige versie wordt in een nieuwe fabriek in Coventry gebouwd door LEVC wat staat voor London Electric Vehicle Company.
480km Autonomie:
100km autonomie Electrisch en 380km met Range extender
LEVC is geen obscuur bedrijfje maar maakt deel uit van de Chinese gigant Geely en is daarmee een zusterbedrijf van Volvo, Polestar, Lynck & Co en Lotus. Het onderstel van de actuele Londense taxi is gebaseerd op de XC90 en ook de inrichting van het interieur en de elektronische onderbouw is grotendeels van Volvo afkomstig. De aandrijving gebeurt volledig elektrisch en daarvoor is een beroep gedaan op toeleverancier GKN. De elektromotor van 150 pk wordt gevoed door een 31 kW lithium-ion batterij en kan tot 11 kW en 50 kW worden opgeladen naargelang het een AC (wisselstroom) of DC (gelijkstroom) laadpunt gaat. Puur op batterij laat dat volgens WLTP een actieradius van ongeveer 100 kilometer toe. Dat lijkt beperkt maar er is ook een driecilinder 1,5-liter Volvo-benzine aan boord die als range extender’ werkt. Concreet komt het er op neer dat de aandrijving altijd elektrisch gebeurt maar dat de verbrandingsmotor opereert als een generator voor het geval de batterij een te lage spanning dreigt te krijgen.
Ook wordt energie gerecupereerd tijdens het vertragen en remmen. Op die manier heeft de LECV een officiele CO2-uitstoot van 19 g/km en bedraagt de totale actieradius 480 kilometer. De carrosserie is volledig uit aluminium vervaardigd wat in vergelijking met staal een gewichtsbesparing van 30% oplevert en roestproblemen vermijdt.
Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.
Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.