Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Audi: meer variatie in design?

Geschreven door Jean-François Christiaens op 05-01-2018

Trekt Audi de stekker uit de fotokopieermachine van zijn designafdeling? De Duitse constructeur wil zijn modellen stilistisch sterker van elkaar onderscheiden in de toekomst.

Hoewel BMW en Mercedes intussen dezelfde weg opgingen, staat vooral Audi erom bekend de ‘merkidentiteit’ wel heel sterk door te drukken op alle modellen. “Dit designproces moet Audi’s beter herkenbaar maken in nieuwe en groeiende markten”, volgens Audi-topman Rupert Stadler aan Autocar. “Nu we bekend zijn in de grote markten zoals China, kunnen we deze filosofie beginnen te veranderen en elke auto zijn eigen look geven.”

Elektrisch gamma

De origineel gelijnde Audi Q2 lijkt als eerste model te genieten van deze nieuwe strategie. Maar vooral bij de uitbreiding van het elektrische e-tron-gamma komt er volgens Audi’s hoofddesigner Marc Lichte meer differentiatie. In hetzelfde interview aan Autocar verklaart hij dat de compacte bouw van elektrische auto’s de stijl fundamenteel zal veranderen dankzij nieuwe proporties.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten