Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 A: Rustig aan gaat ook

De easy-R-bak is enkel geschikt voor een 'easy' rijstijl, waar hij uitstekend tot zijn recht komt.

Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 A: Rustig aan gaat ook #1
Prijs
NB
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

In AG972 kon u de Minitest lezen met de Sandero Stepway 0.9 TCe met de gerobotiseerde versnellingsbak met enkele koppeling. De 1.5 dCi 90 in de Logan MCV zet op vergelijkbare wijze de kwaliteiten en tekortkomingen van die Easy-R in de verf. Het hogere gewicht van de auto, maar ook het genereuzere koppel van de diesel veranderen daar al bij al niet veel aan. Een kalme rijstijl wordt beloond met zachte en meestal vloeiende schakelovergangen. Terugschakelen gebeurt doorgaans op het gepaste moment en al snel ga je het spelletje meespelen en nog wat braver rijden in een poging de afwezigheid van een dubbele koppeling op te vangen. Het comfort van de Logan MCV, met zijn vergevingsgezinde en efficiënte ophanging, komt dan nog beter tot zijn recht, terwijl het verbruik er nog verder door kan dalen. Wie ook maar een beetje sportief wil rijden of gehaast door de verkeersstroom probeert te spartelen, krijgt daarentegen een minder idyllisch plaatje voorgeschoteld. Op zo’n momenten moesten we terugdenken aan de eerste Smarts, waar elke schakelbeweging gepaard ging met heftige schokken die je hoofd voor- en achteruit gooiden. Het mag duidelijk zijn dat de Easy-R-bak enkel geschikt is voor een ‘easy’ rijstijl, waar hij uitstekend tot zijn recht komt.

  • Comfort, efficiëntie ophanging
  • Zachte en schokvrije Easy-R bij kalm rijden
  • Zuinige motor
  • Easy-R bij dynamische rijstijl
  • Zithouding kan beter
  • Motorlawaai bij gespierd hernemen

In dit artikel : Dacia, Dacia Logan MCV , Dacia Logan