Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Dodge Challenger Demon: hoe hij wordt getemd

Geschreven door Laurent Norro op 19-02-2017

Om te vermijden dat zijn Challenger Demon een oncontroleerbaar beest wordt, heeft Dodge twee oplossingen gevonden. De ene is erg klassiek, de andere een beetje origineler.

Al een paar weken doet Doge liefhebbers van ‘muscle cars’ overal ter wereld dromen. De Challenger Demon maakt zich namelijk klaar om de markt te veroveren. Nu we weten dat de coupé meer dan 800 pk ontwikkelt, zijn we blij te horen dat de constructeur een manier heeft gevonden om hem onder controle te houden.

Dubbele oplossing

Met zoveel vermogen op de achterwielen is het duidelijk dat gespierd vertrekken en hernemen bij lage snelheden behoorlijk listig kan zijn. Om een bliksemstart vanuit stilstand zo goed mogelijk onder controle te kunnen houden, lijkt Dodge twee oplossingen te hebben gevonden. De eerste is eerder klassiek en zuiver mechanisch, terwijl voor de tweede inspiratie is gezocht bij dragsters.

‘Launch control’

Om concreet het vermogen van de V8 zo zuiver mogelijk op de weg te krijgen, heeft de constructeur beslist om de auto een nieuwe brugverhouding te geven. Die is langer en laat het koppel daardoor meer geleidelijk doorstromen. De tweede oplossing is de keuze voor speciale semi-slickbanden van het type “drag radial”, met een specifiek profiel. Ze zijn zowel voor- als achteraan gemonteerd en zijn 315 millimeter breed. Dat is gigantisch. Maar volgens Dodge zou de Challenger Demon zich dankzij deze oplossingen zonder vrees kunnen meten met een Tesla Model S P100D. We kunnen al niet meer wachten op de eerste video van een dergelijke confrontatie!

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten