Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Afscheide van de Lada 2107

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-04-2012

De Lada 2107, een iconisch model van het merk, gaat uit productie. De Rus, die rechtstreeks was afgeleid van de Fiat 124, wordt niet langer gebouwd omdat de vraag te zeer was afgenomen.

De Lada 2107 met zijn franjeloze uiterlijk zal vanaf deze zomer niet langer worden geproduceerd. De reden is eenvoudigweg dat de vraag niet langer hoog genoeg is. De auto weet niet meer voldoende klanten te verleiden, zelfs niet in Rusland. De 2107 is de laatste Lada met ultraklassiek design. De 4.145 millimeter lange berline kwam exact 30 jaar geleden op de markt. Hij werd voorgesteld als de 'luxeversie' van de 2105 (1979-2010), die zelf een evolutie was van de 2101 uit 1970. Die laatste was dan weer een kopie van de Fiat 124 uit 1966.

Tegenwoordig ligt onder de motorkap van de 2107 een 1.6-viercilinder met 73 pk, die aan de Euro 3-normen voldoet (Euro 4 als optie). Het vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd en het chassis is op zijn zachtst gezegd rudimentair. De 2107 haalt een topsnelheid van 150 km/h. Een radio en een ventilatiesysteem zijn standaard. In Rusland kost hij 200.000 roebel, wat iets meer is dan 5.000 euro. Avtovaz, de eigenaar van het merk Lada, is sinds 2008 zelf voor 25 procent in handen van Renault en maakt op dit moment stevig werk van een modernisering van zijn productie-eenheden en van zijn producten zelf.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten