Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MG ZT 260

De ZT 260 is geen normale MG: onder de motorkap van deze krachtpatser schuilt een 4.6 V8 met 260 pk. Een Britse muscle car die het merkimago in de verf moet zetten.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In het beste geval zal de eerste volledig nieuwe Rover/MG (vervanger voor de 45/ZS met codenaam RD/X60) pas over een jaar worden voorgesteld, terwijl de verkoop ervan zal moeten wachten tot begin 2006. Ondertussen moeten Rover en MG roeien met de riemen die ze hebben. Dat betekent voor MG een facelift links en rechts en het uitbouwen van een volledig gamma op basis van de Rover-producten en op die manier proberen om het sportieve imago van MG grondig op te poetsen en opnieuw in de etalage te zetten. Gelukkig voor Rover en MG zijn de auto's waarmee ze het nog een tijd moeten uithouden, zo slecht nog niet. De ZT, die de MG-versie is van de Rover 75, heeft een uitstekend platform, dat nog lang niet afgeschreven is en zich nog steeds leent tot verdere evoluties. Enkele maanden terug mochten we kennismaken met een gefacelifte versie, waarbij vooral de nieuwe neus opviel. De koplampen zitten voortaan achter één glas en het radiatorrooster werd massiever. Maar de ZT 260 die we nu voorgeschoteld krijgen, is wel een zeer verrassende auto, ook al waren we al een en ander gewoon, met de supersportwagen XPower SV. De 260 (wat slaat op het aantal paarden onder de motorkap) ziet eruit als de minder krachtige MG ZT's, met dat verschil
dat hij niet alleen een grote V8 van 4,6 liter (afkomstig uit de Ford Mustang) onder de motorkap heeft, maar dat hij bovendien werd omgebouwd van voorwieltrekker naar achterwielaandrijver.

In dit artikel : MG, MG ZT

NIEUWSBRIEF

Verkoop uw auto vandaag