Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Opel Corsa 1.5 Turbo D : Voor de veelrijder

De zesde generatie van de Corsa wist ons al te charmeren met de kleine 1.2-benzinemotor in het vooronder. Is dat ook het geval voor de diesel, die de verstokte veelrijder moet bedienen?

19.995 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Toen PSA (met Peugeot, Citroën en DS) in augustus 2017 Opel overnam, maakte de grote baas van de Franse groep, Carlos Tavares, zich zorgen over het vermogen van de nieuwkomer om de CO2-doelstellingen van Europa te kunnen halen. Ook Opel moet namelijk de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn wagenpark
tegen 1 januari 2021 onder de 95 g/km krijgen om aan de verplichtingen van Europa te kunnen voldoen, op straffe van torenhoge boetes. En op het moment van de overname door PSA zat het Opel-gamma nog aan een gemiddelde van 140 g CO2/km, wat overeenkwam met een potentiële boete van 4 miljard euro. Daar lag
dus een eerste prioriteit voor Tavares. Daarnaast wilde de baas van de PSA-groep van Opel een winstgevend merk maken, met een operationele marge van 6 procent tegen 2026 (in het kader van het zogenoemde Pace!-plan). 

Om die twee doelstellingen te realiseren aarzelde Tavares niet om tal van maatregelen te treffen. De belangrijkste daarvan bestond erin om de PSA-strategie van gemeenschappelijke platformen uit te breiden tot het nieuwe merk. Vandaar dat de ontwikkeling van de nieuwe Opel Corsa – die nochtans al in een gevorderd stadium was – prompt werd stopgezet: de nieuwe generatie van de Corsa moest gebouwd worden op een gemeenschappelijk platform met de Peugeot 208. In een ijltempo werd een nieuwe Corsa in elkaar gebokst: tussen de overname van Opel door PSA en de onthulling van de huidige Corsa zat nog geen twee jaar.

  • Laag verbruik
  • Degelijke kilometervreter
  • Redelijk gewicht
  • Rijcomfort
  • Sober interieur
  • Geen automaat mogelijk
  • Wat krappe hernemingen
  • Matige afwerkingskwaliteit
  • Politiek klimaat rond diesel
  • Beenruimte achterin, basic moduleerbaarheid

In dit artikel : Opel, Opel Corsa