Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Renault Espace 1.8 TCe : Extra power

Geschreven door op

Basisprijs meer info
40.400 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Nauwelijks twee jaar na zijn lancering krijgt de Renault Espace al een nieuwe benzinemotor, die 25 pk en 40 Nm krachtiger is dan zijn voorganger. Meer rijplezier dus, maar in ruil ook iets meer dorst...

De Espace vond zichzelf met de huidige generatie volledig opnieuw uit in vergelijking met de vorige generaties. Door de cross-overtoer op te gaan verloor hij aan binnenruimte wat hij won aan elegantie en aan rijplezier. Een nieuwe lotsbestemming waaraan Renault nu een update wil geven. Na nog niet eens twee jaar komt de Franse constructeur met de eerste evoluties, te beginnen met een nieuwe benzinemotor: een drukgevoede 1.8-viercilinder die rechtstreeks is afgeleid van de krachtbron van de nieuwe Alpine.

Deze nieuwe motor is wel lichtjes toegeknepen tegenover onder de motorkap van de ‘berlinette’ (waar hij goed is voor 252 pk en 320 Nm), maar met 225 pk en 300 Nm doet hij toch 25 pk en 40 Nm beter dan zijn voorganger, de 1.6 uit de Clio R.S. In plaats van gericht op pure sportiviteit hebben de ingenieurs hem een voller karakter willen geven. Hij levert zijn maximumkoppel al vanaf 1.750 o/m en tot 5.000 o/m, terwijl dat voor de 1.6 TCe 2.500 tot 4.500 o/m was, en haalt zijn maximumvermogen 400 o/m eerder, bij 5.600 o/m.

  • Bijzonder elastische motor
  • Algemeen rijcomfort
  • Bijdetijdse connectiviteit
  • Respons EDC-bak
  • Fiscaal minder interessant dan 1.6 TCe
  • Koetswerkonder-steuning in bochten

In dit artikel : Renault, Renault Espace

De concurrenten