Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Skoda Kodiaq 2.0 TSI : Waardig TDI-alternatief

De drukgevoede tweeliter-benzinemotor met 180 pk in de Skoda Kodiaq blijkt een meer dan volwaardig alternatief voor de 2.0 TDI qua brio en rijplezier. Maar is de diesel daarmee buitenspel gezet?

38.985 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Hoewel de eeuwige strijd tussen benzine en diesel in sommige landen en steden al beslecht lijkt in het voordeel van benzine – en hernieuwbare energiebronnen – houden heel wat particulieren bij ons nog altijd hardnekkig vast aan diesels. Soms totaal irrationeel en onwelvoeglijk zelfs, met als enige excuus dat diesels nog altijd minder verbruiken, zowel in de praktijk als op papier: het gemiddelde normverbruik van de Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 bedraagt amper 5,7 l/100 km, terwijl dat bij de 2.0 TSI met 180 pk maar liefst 7,4 l/100 km is. Een andere troef van de TDI 190 is dat hij zwaardere geremde aanhangwagens kan slepen dan de TSI 180: 2.500 tegenover 2.200 kilogram voor de versie met vijf zitplaatsen. Maar daartegenover staat dan weer dat de benzineversie minder gewicht op de weegschaal zet: 1.663 kilogram tegenover 1.720 in de versie met zeven plaatsen. Kortom, a priori is het moeilijk om de knoop door te hakken in het voordeel van de ene of de andere...

  • Binnenruimte en moduleerbaarheid, grote koffer
  • Zit- en veercomfort
  • Doorgedreven zin voor functionaliteit
  • Sobere en tegelijk dynamische stijl
  • Slimme vondsten (deurrubbers)
  • Verbruik loopt op bij dynamische rijstijl
  • Vrij hoog gewicht
  • Prijs steeds meer op Volkswagen-niveau
  • Niet verkrijgbaar als basisversie
  • Weinig alerte versnellingsbak

In dit artikel : Skoda, Skoda Kodiaq

Geschreven door op