Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Subaru XV 2.0DI : De alternatieve cross-over

In het zog van de nieuwe Impreza volgde ook een nieuwe versie van zijn cross-overbroertje, de XV. Uiteraard met boxermotor én vierwielaandrijving, twee stokpaardjes van Subaru. Wat geeft dat in de praktijk?

Prijs
NB
  • Score redactie 14.03/20

Overzicht :

Het zijn drukke tijden voor Subaru. Na de nieuwe Impreza volgde de cross-over XV, en ook de nieuwe Forester zit eraan te komen. Daarmee belooft 2018 een topjaar te worden voor het Japanse merk... ware het niet dat Subaru’s ambities in Europa bescheiden zijn – het merk wist in 2017 amper 40.000 auto’s af te zetten op ons continent. Subaru leeft dan ook eerst en vooral van andere markten, zoals de Noord-Amerikaanse, die op haar eentje twee derde van de wereldwijde verkoop van het merk voor haar rekening neemt. En dat heeft gevolgen voor de modellen in de portfolio van de Japanse constructeur, die steeds meer neigen naar comfort en verfijning. Het bewijs? De nieuwe Impreza en XV zijn enkel nog maar verkrijgbaar met een atmosferische benzinemotor in de neus, sowieso gekoppeld aan een automaat. Adieu WRX dus, de sportieve turbovariant die jarenlang de reputatie van het merk heeft gemaakt in rallyspecials én op de weg. Ondanks de vele conceptcars van gespierde middenklassers die Subaru de voorbije maanden op de wereld losliet, lijkt de kans klein dat die legende ooit nog eens herleeft...

  • Veelzijdigheid
  • Algemeen comfort
  • Verzorgde veiligheid
  • Binnenruimte achterin
  • Evenwichtig en aangenaam weggedrag
  • Hoge prijs
  • Hoog verbruik
  • Trage (en verplichte) CVT
  • Ergonomie kan beter
  • Beperkt dealernetwerk

In dit artikel : Subaru, Subaru XV

De concurrenten