Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G 118kW 4x4 Skydrive

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Het zijn drukke tijden voor Subaru. Na de nieuwe Impreza volgde de cross-over XV, en ook de nieuwe Forester zit eraan te komen. Daarmee belooft 2018 een topjaar te worden voor het Japanse merk... ware het niet dat Subaru’s ambities in Europa bescheiden zijn – het merk wist in 2017 amper 40.000 auto’s af te zetten op ons continent. Subaru leeft dan ook eerst en vooral van andere markten, zoals de Noord-Amerikaanse, die op haar eentje twee derde van de wereldwijde verkoop van het merk voor haar rekening neemt. En dat heeft gevolgen voor de modellen in de portfolio van de Japanse constructeur, die steeds meer neigen naar comfort en verfijning. Het bewijs? De nieuwe Impreza en XV zijn enkel nog maar verkrijgbaar met een atmosferische benzinemotor in de neus, sowieso gekoppeld aan een automaat. Adieu WRX dus, de sportieve turbovariant die jarenlang de reputatie van het merk heeft gemaakt in rallyspecials én op de weg. Ondanks de vele conceptcars van gespierde middenklassers die Subaru de voorbije maanden op de wereld losliet, lijkt de kans klein dat die legende ooit nog eens herleeft...
HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum