Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volkswagen California 2.0 TDI 150 A : California Dreaming

Ook van de T6-generatie van zijn bestelbus leidt VW opnieuw de campervariant California af. Met zijn moderne en uitgebreide uitrusting geeft die meer dan ooit zin om erop uit te trekken.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Als een van de beste ambassadeurs van het merk staat de California nog altijd op een voetstuk binnen het VW-gamma. 65 jaar traditie op het vlak van ‘ingerichte bestelbusjes’, dat levert je natuurlijk een bijzondere plek op in de harten van globetrotters en avonturiers in het algemeen. Na een week met dit vakantiehuis op wielen kunnen we bevestigen dat zijn populariteit onaangetast is. De California kan op bijval rekenen bij jong en oud, man en vrouw. Velen nodigden zichzelf uit om er mee op uit te trekken in dit erg exclusieve voertuig – in België worden er ieder jaar zo’n 150 à 200 exemplaren van verkocht.

De benaming California verscheen in het begin van de jaren negentig, toen de revolutionaire vierde generatie van de Transporter (de ‘T4’) werd gelanceerd. Revolutionair, omdat het VW-busje na verschillende decennia met een luchtgekoelde motor achterin overstapte op een voorin gemonteerde krachtbron met vloeifstofkoeling en ook stuurbekrachtiging en een veel modernere ophanging kreeg. Destijds werd de omvorming tot camper nog toevertrouwd aan de historische inrichter Westfalia, maar aan die samenwerking kwam een eind met de volgende generatie (T5), toen Volkswagen ervoor koos om de uitwerking van het interieur en de integratie van het meubilair zelf voor zijn rekening te nemen.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Multivan