Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 : lichtjes elektrisch

De achtste generatie van de Golf zet in op een verregaande digitalisering, maar daarnaast ook sterker op elektrificering, met ditmaal niet één, maar tal van hybride modellen. De mildhybride 1.5 eTSI krijgt de primeur.

31.760 €
  • Score redactie 15.80/20

Overzicht :

Al 45 jaar is de VW Golf een trendsetter en een icoon in het C-segment, dat van de compacte middenklassers. Ook bij de achtste generatie evolueert de stijl minimaal, zodat iedereen het nieuwe model nog altijd meteen als een Golf herkent. Meer nog, als je niet beter weet, zou je deze achtste generatie gewoon als een facelift kunnen afdoen. Tot je de deur opent en de digitale cockpit ontwaart die de Golf een nieuw tijdperk inloodst, samen met heel wat andere state-of-the-art technologie op het vlak van veiligheid en aandrijving.

Uiteraard spelen de hybride varianten een belangrijke rol in het gamma, dat gespreid over 2020 wordt uitgerold. Enkel een volledig elektrische versie ontbreekt deze keer, want die klanten kunnen voortaan terecht bij de ID.3. Maar dan nog blijft het Golf-aanbod zeer ruim, met een tiental varianten met diesel- en benzinemotoren, sportieve varianten (GTI, R) en mild hybrid- of plug-in-hybride uitvoeringen. Bij de lancering is de enige hybride de 150 pk sterke 1.5 eTSI (altijd met DSG), die vinnige prestaties aan efficiëntie weet te koppelen.

  • Knappe techologie
  • Extra boost mildhybride systeem
  • Ergonomie bedieningsorganen
  • Look, afwerking, kwaliteitsindruk
  • Efficiënte wegligging
  • Premiumprijzen
  • Vrij complexe digitale interface
  • Matige ruimte achterin
  • Onopvallende look
  • Betwijfelbaar nut technologiewedloop

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf