Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Ford Tourneo Courier

Met de komst van de Courier is de Tourneo-familie van Ford compleet. De laatste in de rij is met zijn 4,16 meter weliswaar de kleinste van de drie, maar hij koestert niettemin grote ambities.

18.943 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Terwijl de bestelwagenuitvoeringen bij Ford als Transit door het leven gaan, heten de varianten voor personenvervoer allemaal Tourneo. In die laatste familie is nu nummer drie voorgesteld: de Courier, een compacte vijfzitter, die wel de grootste in zijn klasse wil zijn. Hij komt nu in de kleinste klasse meedingen, die van de drieling Citroën Nemo, Fiat Qubo of Peugeot Bipper. Vergeleken met die rivalen is de nieuwe Ford wel de grootste en (logischerwijs) ook de ruimste binnenin. De Courier is namelijk een vijfzitter die achter de tweede zitrij nog 708 liter stouwruimte heeft (tot tegen het dak geladen). Als je de achterbank in twee ongelijke delen neerklapt, beschik je zelfs over 1.656 liter laadvolume. Niet slecht voor een auto die nog geen 4,20 meter lang is...

Je zit aangenaam hoog in de Courier, maar de stoelen zijn misschien wat vlak voor een goede steun, terwijl het dashboard naar hedendaagse Ford-gewoonte wat rommelig overkomt, met een te klein en te ver opgesteld multimediascherm. Tijdens deze korte testrit in en rond het Taunusgebergte (in de buurt van Frankfurt) konden we rijden met de 1.6-diesel en de kleine 1.0 EcoBoost. De eerste heeft natuurlijk zijn koppel mee om vlot vooruit te kunnen, maar de lustig brommende driecilinder op benzine viel bij ons het meest in de smaak. Met die EcoBoost moet je wel wat vaker schakelen, maar dat gebeurt met de nodige snelheid en zonder veel inspanning.

De jongste en kleinste people mover van Ford rijdt uitstekend, biedt behoorlijke prestaties en is aangenaam ruim, met een lage laadvloer. Met zijn afmetingen zit de Tourneo Courier wel zowat tussen de kleinste klasse en de middenmoters in, zodat hij ook een beetje prijziger is dan zijn compactere concurrenten: wanneer hij binnenkort bij ons in de showroom staat, moet de minst dure variant (een eenliter-benzine in Ambiente-uitvoering) 15.400 euro kosten. Dat is niet weinig in dit segment, maar je krijgt er ook heel wat voor terug.

U kunt de Eerste Test van de Ford Tourneo Courier nalezen in AutoGids 903 van 11/6/2014.

In dit artikel : Ford, Ford Tourneo

Geschreven door op

De concurrenten