Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 35400 - 41900€ | 119 - 138 g/km (WLTP) |
Opel Insignia Grand Sport
In 2017 lanceerde Opel de tweede generatie van de Insignia, die bij die gelegenheid het toevoegsel ‘Grand Sport’ in zijn naam meekreeg, een verwijzing naar de slankere en elegantere coupélijn van het koetswerk, dat altijd vijf deuren telt. Voor het modeljaar 2021 onderging de grote Opel een grondige opfrisbeurt. Het opvallendste nieuws zijn de ledkoplampen, maar ook de hertekende bumpers springen in het oog. Ook de veiligheidsuitrusting werd bij die gelegenheid uitgebreid. Aan de binnenruimte werd niet getornd: die is nog altijd riant, met een zee aan beenruimte achterin. En de koffer is al even immens. Deze Insignia is uiterst comfortabel, maar rijdt tegelijk een stuk lichtvoetiger dan de vorige generatie, al ligt de nadruk toch op nauwkeurigheid eerder dan op sportiviteit. Het motoraanbod kreeg evenzeer een update. Bij de diesels start het aanbod met de 1.5 Turbo D van 122 pk – een driecilinder, een gedurfde keuze in deze klasse. Meer power biedt de 2.0 Turbo D van 174 pk. Alle twee kunnen ze hun manuele zesbak inruilen voor een achttrapsautomaat. De sterkste diesel kan ook besteld worden als AWD. Aan benzinezijde is de basismotor meteen een 2.0-turbo van 200 pk, of zelfs 230 pk voor de sportief aangeklede GSi, die altijd over vierwielaandrijving beschikt. De benzines zijn standaard gekoppeld aan een negentrapsautomaat. Met zijn riante lengte en zijn genereuze uitrusting wil de Opel Insignia Grand Sport zich van de massa onderscheiden. De ‘Sport’ uit zijn naam blijft in de meeste versies dode letter, maar het comfort is van een hoogstaand niveau. De 2.0 Turbo D lijkt binnen het onevenwichtig opgebouwde motorenpalet bijna een evidentie...
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 37400 - 43900€ | 122 - 142 g/km (WLTP) |
Opel Insignia Sports Tourer
De huidige Insignia Sports Tourer stamt uit 2017 en kreeg begin 2020 een kleine facelift. Die bracht nieuwe matrixledkoplampen met zich mee, net als een update voor het infotainmentsysteem en de rijhulpsystemen. Deze fors uit de kluiten gewassen break is net geen 5 meter lang, en daamee langer dan bijvoorbeeld een Audi A6 Avant. Binnenin heerst een moderne sfeer en de uitrusting is up-to-date. De voorstoelen kunnen niet alleen worden verwarmd, maar ook geventileerde of masserende exemplaren zijn verkrijgbaar. Achterin is evenveel plaats als in de Grand Sport – logisch, want de twee koetswerkvarianten delen hun wielbasis. In de optielijst prijken een panoramisch glazen dak en een achterbankleuning in drie delen. De achterklep kun je handsfree bedienen door je voet onder de bumper te bewegen. De motoren zijn dezelfde als in de berline, met de klemtoon op diesels. De kleine 1.5-driecilinder die als instapversie dienstdoet, is niet van de stilste en met zijn 122 pk wat krap bemeten; de 2.0 lijkt een veel evenwichtiger keuze in een grote auto als deze. Topversie is de GSi, met een 230 pk sterke tweeliter op benzine en vierwielaandrijving. Die 4x4-overbrenging omvat ook een achterdifferentieel met vectoriële koppelverdeling, dat in bochten een giereffect creëert om de levendigheid te vergroten. De Insignia Sports Tourer is niet de ruimste van het segment, en de kofferinhoud is zelfs verre van uitzonderlijk gezien de erg grote buitenafmetingen. Maar Opel gaf zijn grote break een aantrekkelijk prijskaartje mee, zodat hij algemeen genomen toch een interessant alternatief vormt.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.