Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Peugeot 308 GTi : (Gelukkig) nog dezelfde

Halfweg in zijn carrière schenkt Peugeot de 308 een opfrisbeurt. We waren benieuwd naar wat er nog zou veranderen aan de bruisende GTi … Gelukkig verloor de Fransoos niets van zijn karakter.

44.360 €
  • Score redactie 15.47/20

Overzicht :

Bij Peugeot schrijft men sport in het vaandel, en dat al sinds lange tijd. Na enkele kwakkeljaren, waarbij het GTi-label op sommige carrosserieën niet altijd de glans kreeg die het verdiende, heeft de constructeur zich opnieuw tot doel gesteld enkele erg temperamentvolle GTi’s op de weg te zetten, gekenmerkt door stevige prestaties en een niettemin geciviliseerde rijdynamiek. De jongste 308 GTi was daarvan het beste bewijs. Hij dateert uit 2015 en volgt nu de restyling die de rest van het gamma ook kreeg… zonder daarbij zijn bestaande kwaliteiten uit het oog te verliezen.

Waarom iets veranderen dat goed is? Dat is blijkbaar ook de filosofie geweest bij Peugeot op het moment dat de update van de GTi ter sprake kwam. Wat het onderstel betreft, wijzigt er namelijk helemaal niets. De ingenieurs gingen er wellicht van uit dat de 308 op dat vlak de concurrentie nog het hoofd kon bieden… niet helemaal onterecht overigens. Idem wat de motor betreft. De 1.6-turbobenzine blijft 270 pk bij 6.000 o/m en vooral 330 Nm tussen 1.900 en 5.500 o/m produceren. De ‘dichtgeknepen’ versie van 250 pk is verdwenen uit de catalogus, bij gebrek aan afnemers.

  • Erg geslaagd compromis comfort-prestaties
  • Schitterende voortrein (standaard sperdifferentieel)
  • Evenwichtig onderstel
  • Kunstmatig motorgeluid
  • Geen specifieke interface op app voor de GTi
  • (Licht) verhoogde prijs

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308