Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en het beste van het Autosalon 2020

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Renault Twingo RS

Renault Sport Technologies breidt zijn raceactiviteiten fors uit, maar vergeet ook de productiemodellen niet. Getuige daarvan de Twingo RS met zijn 1.6 van 133 pk.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.20/20

Overzicht :

De ontwerpers van de Twingo RS zijn alvast niet over één nacht ijs gegaan. Wat het chassis betreft, hebben ze de sporen verbreed in vergelijking met de standaard-Twingo, vooraan met 6 en achteraan met 5,9 centimeter, wat nog eens 3 en 3,7 centimeter meer is dan bij de laatste versie van de vorige Clio RS, de tot de cultstatus verheven Phase III uit 2005, die herkenbaar is aan zijn twee ver uit elkaar geplaatste uitlaten. Concreet neemt de Twingo RS de asprincipes over van de Clio, maar hij voegt vooraan wel volledig nieuwe onderste driehoeken van aluminium toe, met een ontkoppelde antirolstang - die wordt bediend door een stang op een kniegewricht - om het rendement ervan te verbeteren. Voor het stuur wordt het principe van de elektrische bekrachtiging van de rest van het Twingo-gamma overgenomen, maar met een specifieke ijking, terwijl de overbrengingsverhouding werd verminderd door de stuurarmen in te korten ter hoogte van de naafdragers, wat een minder dure oplossing is dan het profiel van de tandheugel aan te passen. Kostenbeheersing is namelijk een constante zorg geweest voor de verantwoordelijken van het Twingo RS-project.

  • Waar voor uw geld
  • Compromis rijcomfort-weggedrag
  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Verleidelijke persoonlijkheid
  • Veelzijdigheid (stad-buitenwegen)
  • Krachtige en fadingvrije remmen
  • Rijhouding kan beter
  • Lawaaierig op de snelweg
  • Hakerige versnellingsbakbediening
  • Beperkte instrumenten

In dit artikel : Renault, Renault Twingo

Geschreven door op

De concurrenten