Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Toyota Verso 1.6 D-4D

Dankzij een samenwerking tussen BMW en Toyota krijgt de eenvolumer Verso eindelijk de dieselmotor die hij op onze markt nodig heeft, namelijk de 1.6-viercilinder uit de (vorige) Mini Cooper D, 112 pk sterk.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.34/20

Overzicht :

De Verso is verkrijgbaar met vijf of zeven zitplaatsen en rust op een erg klassieke onderstelarchitectuur: McPhersons en een torsiestang. De stugheid van de veren en schokdempers is echter aangepast en specifiek voor elke motorversie, om beter aan te sluiten bij de gewichtsverdeling van elke variant. Onder de motorkap komt de 1.6 D-4D (112 pk) de 2.0 en 2.2 met respectievelijk 124 en 150 pk gezelschap houden. Meer nog, in de vijfzitsversie is hij zelfs de enige verkrijgbare zelfontbrander. De 1.6- en 2.0-diesel zijn gekoppeld aan dezelfde manuele zesversnellingsbak, ter wijl de dikke 2.2 D-4D standaard wordt geleverd met een automaat, die ook zes verhoudingen telt. Het benzineaanbod bestaat uit de 1.6 en 1.8 Valvematic met respectievelijk 132 en 147 pk. Alleen de grootste van de twee is verkrijgbaar met zeven zitplaatsen en kan tegen meerprijs beschikken over de CVT-automaat in plaats van de manuele zesversnellingsbak.


  • Soepele en elastische motor
  • Stille motor
  • Perfect afgesteld stop-startsysteem
  • Erg verzorgde moduleerbaarheid
  • Erg precieze bedieningsorganen (stuur, zesbak)
  • Verhouding comfort-wegligging
  • Zicht schuin achteruit
  • Hoge laaddrempel
  • Geen schuifdeuren achteraan
  • Vaak nutteloze bergvakjes
  • Weinig personaliseringsmogelijkheden
  • Geen automaat verkrijgbaar

In dit artikel : Toyota, Toyota Verso

De concurrenten