Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volkswagen ID.3 : De EV van het volk?

Geschreven door Cedric Derese op

Dit is de auto van de toekomst volgens Volkswagen. Een 100% elektrische middenklasser die ontworpen is om de doorsneeautomobilist voor zich te winnen. Een soort moderne Kever, die bestemd is om de gezinsauto op fossiele brandstof te vervangen. Geloofwaardig of niet?

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Na een korte periode waarin enkele bestaande modellen uit het gamma voorzien werden van een elektrische aandrijving – met name de Up en Golf – gaat Volkswagen met de ID.3 nu echt het tijdperk van de elektromobiliteit in. Deze eerste ID. – waarna binnenkort nog andere modellen zullen volgen, zoals de SUV ID.4 – werd ontwikkeld op een gloednieuw technisch platform dat volledig gewijd is aan elektrische aandrijving. De ID.3 is een relatief compacte gezinsauto van 4,26 meter (dus 2 centimeter korter dan de nieuwste Golf) die ontworpen is om vier of vijf inzittenden en hun bagage over meer dan 400 kilometer te vervoeren.

En dat alles voor minder dan 30.000 euro, volgens de sensationele aankondigingen van de constructeur. Een aantrekkelijk aanbod, niet? Laten we dan maar meteen deze roze wolk enigszins wegblazen door erop te wijzen dat de goedkoopste ID.3 op dit moment in werkelijkheid 35.650 euro kost, en dat het volgens onze test veel concentratie vergt om meer dan 340 kilometer af te leggen op één batterijlading. Wat niet wil zeggen dat deze ID.3 ons niet heeft overtuigd, integendeel! We leggen het u graag allemaal uit…

  • Weggedrag, levendigheid, wendbaarheid
  • Geluiddemping interieur
  • Interessant rijbereik en dito oplaadcapaciteit
  • Ergonomie (alles met aanraaktechnologie)
  • Kwaliteit van de interieurmaterialen
  • Geen opbergruimte voor de kabels

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Id.3

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker