Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Parijs / Nog een afzegger op het salon van Parijs?

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-02-2016

Na Ford en Volvo is er nog een merk dat niet naar het autosalon van Parijs komt. Mazda zou passen voor de Mondial de l’Automobile. De reden? De alomtegenwoordigheid van de Franse merken.

Volgens Automotive News zou Mazda van 1 tot 16 oktober niet naar de Porte de Versailles komen in Parijs. Dat zou al de derde belangrijke constructeur zijn die niet deelneemt aan het Parijse salon. Ford en Volvo hebben hun afwezigheid al bevestigd. In de ogen van Ford zijn technologiesalons zoals de CES in Las Vegas of het telefoniesalon in Barcelona interessanter op het vlak van marketing. Volvo wil dan weer de salons beperken tot één per continent en voor Europa werd Genève gekozen. Voor de ‘plaatselijke verkoopbeurs’ in Brussel wordt een uitzondering gemaakt.

Te Frans

Waarom volgt Mazda het voorbeeld van deze merken die ooit tot dezelfde groep behoorden? Waarom blijft het liever in Hiroshima in plaats van te proeven van het bruisende Parijs? Volgens Automotive News zijn de verantwoordelijken in Japan er zich van bewust dat Parijs een belangrijke afspraak is als meest bezochte salon van de wereld. Maar in hun ogen is de impact op de media (en dus de commerciële impact) moeilijk door de grote dominantie van de Franse thuisspelers PSA en Renault.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten