Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Economie / Markt: het Russische probleem

Geschreven door David Leclercq op 10-04-2015

De Russische automarkt maakt zwaar slagzij. Op één jaar tijd zijn de verkoopcijfers er met liefst 42,5 procent gezakt.

Rusland verkeert in volle economische crisis en dat laat zich zeer sterk voelen in de automarkt, die maar blijft achteruit boeren. In maart liep de achteruitgang op tot 42,5 procent in vergelijking met maart 2014. Die daling werd echter wel verwacht door de analisten, omdat de wilde inflatie en de vrije val van de roebel sinds einde 2014 nu eenmaal niet te omzeilen zijn. Ruslands grootste eigen automerk Lada (dat in handen is van de Renault-Nissan-alliantie) zag zijn afzet vallen met 26 procent. Ook voor de andere merken ziet het er slecht uit: - 15 procent voor Hyundai, - 32 procent voor Kia, - 34 procent voor Toyota en een record van - 57 procent voor Volkswagen. Maar de crisis heeft nog meer gevolgen. Zo heeft GM aangekondigd dat het zijn merk Opel en de meeste van zijn Chevrolet-modellen terugtrekt uit de Russische markt, terwijl de Amerikaanse reus voordien nochtans veel hoop op groei koesterde in het land van Poetin. Peugeot en Citroën hebben aangekondigd dat hun plaatselijke fabrieken van april tot juli worden gesloten. Rusland heeft het duidelijk moeilijk...

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten