Nacon is zo zeker van zijn stuk dat het Rennsport nu al de nieuwe standaard noemt in de wereld van simracing. Wat de Fransen toeschrijven aan het ongekende realisme waarmee de game komt. Gezien Nacon onder andere ook de WRC-franchise uitgeeft net als Test Drive Unlimited, mogen we er dus vanuit gaan dat het weet waarover het het heeft.
In Rennsport ligt de focus vooral op de GT3-scene. Deze categorie - en zijn bolides - vormen de ruggengraat van het spel. Je kan dus achter het stuur kruipen van de meest iconische racemachines van de. Porsche's, BMW's en Audi's van deze wereld. Elk met hun karakteristieke rij-eigenschappen.

Van het gedrag van de ophanging tot het brutale schakelwerk, het werd allemaal zo waarheidsgetrouw mogelijk gekopieerd. Authenticiteit die trouwens niet stopt bij het wagenpark. Ook de circuits zijn minutieus nagebouwd, net als de condities op de piste. Op een natte baan zal er helemaal anders gestuurd moeten worden dan op een droge omloop. Dynamische weersomstandigheden die je uiteraard eveneens naar believen aan kan passen.
Doorgedreven simulatie die evenwel niemand mag afschrikken. Zij die de wereld van het simracen met Rennsport willen ontdekken, kunnen dat met de nodige hulp en ondersteuning. Via duidelijke tutorials en een intuïtieve interface, bijvoorbeeld. Maar eveneens met de nodige assistentie tijdens het racen zelf. Tegelijk kunnen de gevorderde racers dan weer eindeloos sleutelen aan instellingen zoals camber, downforce, differentiëlen, bandenspanning en rembalans.
De synopsis leest dus al bijzonder indrukwekkend. Wat niet wil zeggen dat het succes daarmee verzekerd is. Met iRacing en Assetto Corsa Competizione bestaat er namelijk stevige concurrentie in het simwereldje. Aan Rennsport nu om te bewijzen dat het beter kan en is.
Wedstrijd
Wat je trouwens zelf kan ontdekken. We gevenimmers 5 PS5-exemplaren van Rennsport weg via onze Instagram-pagina! Geen beter moment dus om je te abonneren (mocht dat nog niet het geval zijn).