Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Ontcijferd / Analyse Los Angeles Auto Show: Duitsland boven

De Los Angeles Auto Show opende onder een sombere hemel. General Motors maakte bekend dat het duizenden mensen aan de deur zou zetten, terwijl president Donald Trump Europa op de zenuwen werkte door met hogere importtarieven te dreigen. Nu, vanuit Duits oogpunt was het feest in de City of Angels.

Overzicht :

In de steegjes in Los Angeles, rond het Convention Center waar het autosalon georganiseerd wordt, zijn we overduidelijk in de Verenigde Staten. Er zijn pick-ups en SUV’s in overvloed, overal klinken V8-motoren van auto’s die je niet in Europa ziet. Hier spelen nu eenmaal andere krachten. We zijn wel in Californië, toch de staat die we associëren met nieuwe technologieën en met elektrische wagens.

Denk maar aan Rivian, een Amerikaanse start-up uit Michigan die een flink uit de kluiten gewassen pick-uptruck én een stoere SUV met zeven zitplaatsen presenteert. Met een elektrisch aandrijfgeheel, uiteraard. De R1T pick-up is 5,50 meter lang en draagt een batterijpakket van 180 kWh, voldoende om in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Als rivaal wordt graag naar Tesla verwezen. Maar op de beursvloer speelden de Duitse constructeurs de hoogste viool. Het bewijs in vijf voorbeelden.

Laten we beginnen met de nieuwe, alweer achtste generatie van de Porsche 911, die in Californië haast net zo thuis is als in Stuttgart. Krachtiger, breder en schoner dan zijn voorganger hebben de ingenieurs er alles aan gedaan om hem opnieuw op de troon van het sportwagensegment te krijgen. Dat Aston Martin, Ferrari en Lamborghini schitterden door hun afwezigheid, was bovendien mooi meengenomen.

Ook de Audi e-tron GT laat een verpletterende indruk na. Een frontale aanval op de Tesla Model S, met zijn 590 pk sterke aandrijfgeheel en zijn elektrische rijbereik van 400 kilometer. De stijlvolle vierdeurs gaat in productie over twee jaar. De Duitsers beloven een supersnel herlaadsysteem, in nauwelijks 20 minuten zou 80% van de batterijcapaciteit hersteld zijn.

Bij BMW waren er drie grote nieuwigheden te rapen, mooi op maat van de Californische wensen. Zoals de X7, een luxueuze SUV in XXL-formaat. Zoals de 8 Reeks cabriolet, ideaal om over de Pacific Highway te cruisen. En zoals de Vision iNext, een conceptstudie van een 100% elektrische SUV met zogeheten suicide-deuren. Die laatste moet een nieuwe doorbraak in de elektrische strategie van het Beierse merk inluiden.

Op de Mercedes-stand vinden we de vernieuwde AMG GT-familie. Aangekondigd als een wereldpremière, al houdt de facelift het bijzonder subtiel (een andere lichtsignatuur, een opgewaardeerde uitrusting en een moderner dashboard). De meest opvallende nieuwigheid is de hardcore Pro-versie van de AMG GT R, een straatversie van de racewagens waarmee Mercedes-AMG actief is in de GT-klasse. Een aerodynamische bodykit, gesmede lichtgewichtvelgen, dat soort dingen. De ingenieurs vonden het niet eens nodig om de 4 liter-V8 aan te pakken.

De vijfde en allerlaatse is Volkswagen, dat het Amerikaanse publiek plezierde met de I.D. Buzz Cargo (die eerder al te zien was op de Hannover Motor Show). Dat wordt de bedrijfswagenvariant van de I.D. Buzz. De Cargo lijkt rationeler van opzet, enkel op de voorwielaan aangedreven door een elektromotor van ongeveer 200 pk (dus niet de krachtigere, integraal aangedreven unit van de I.D. Buzz-familie). Er zijn twee versies gepland, eentje met een batterij van 48 kWh en eentje van 111 kWh. Het rijbereik bedraagt respectievelijk 320 en 540 kilometer, berekend volgens de WLTP-meetprocedure. Tot slot viert VW het afscheid van de Kever met de Last Edition, een versie die ook naar Europa zal komen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken