- Score redactie 13.84 /20
Quadrifoglio: de naam doet meteen aan prestaties denken en is diepgeworteld in de geschiedenis. Het groene klavertjevier dook voor het eerst op in 1923. Het sierde toen de flanken van de motorkap van de Alfa Romeo RL die Ugo Sivocci naar de overwinning stuurde van de Siciliaanse Targa Florio. Sindsdien dook het logo met de regelmaat van een klok op, voornamelijk op de racewagens van Alfa Romeo, maar evengoed op seriemodellen, een traditie die in de jaren tachtig begon met de Alfasud Ti. Nu is het terug, met opnieuw een heel ambitieus doel: Alfa Romeo weer op de kaart zetten tussen de Duitse premiummerken. En daarbij is een tot de verbeelding sprekende – lees: sportieve – variant een noodzaak om te kunnen tippen aan de BMW M3’s en Mercedes-AMG C 63’s van deze wereld. Om maar te zeggen dat de lat bijzonder hoog ligt.
- Topprestaties
- Dynamische wegligging, evenwicht
- Temperament achterwielaandrijver (torque vectoring)
- Lijn en prestaties
- Verbluffend dagelijks comfort (ophanging, stilte)
- Wat traag schakelende versnellingsbak
- Ietwat plomp bij lage snelheid
- Schokdemping in Race-modus kan beter
- Vooral uitlaatgeluid, weinig motorgeluid
- Prestaties banden in nat weer
In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulia
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!