Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Voor het modeljaar 2023 kreeg de Giulia nog een kleine facelift die hem beter doet aansluiten bij de recente Tonale. Het meest opvallend zijn de nieuwe full led-koplampen. Binnenin zijn de instrumenten voortaan volledig digitaal, terwijl de Giulia ook nieuwe connectiviteitsfuncties overneemt van de Tonale, evenals het NFT-certificaat: een digitaal en onvervalsbaar onderhoudsboekje. Omdat hij breder is dan zijn concurrenten, biedt de Giulia zowel voor- als achterin (iets) meer ruimte op ellebooghoogte, maar de beenruimte is niet meer dan gemiddeld. Door de uitsnijding van de achterdeur is ook de toegang tot de achterbank wat lastiger voor grotere mensen. Verder is de kofferopening vrij smal, maar de 480 liter grote bagageruimte is wel diep en regelmatig van vorm. Qua toegankelijke motoren is er enkel nog keuze uit de tweeliter op benzine met 280 pk en de 2.2-diesel met 160 of 210 pk, waarbij de basisdiesel enkel de achterwielen aandrijft en de rest over vierwielaandrijving beschikt (Q4).
Topper is nog steeds de hyperpotente Quadrifoglio, die voortaan maar liefst 520 pk puurt uit zijn 2.9-V6-turbo met Ferrari-invloeden. Maar ook de gewone Giulia kan dankzij de geslaagde afstelling van het Giorgio-onderstel en het directe stuur al prat gaan op een dynamisch evenwicht en een rijplezier dat in deze categorie zowat ongeëvenaard is. Alfa heeft trouwens ook een elektrische Giulia in de pijplijn zitten, die in 2026 op de markt zou komen (als alles volgens plan verloopt).
De Alfa Romeo Giulia overtreft de verwachtingen inzake rijgedrag, comfort en looks ruimschoots. Alleen ontbreekt het hem aan een geëlektrificeerde versies, waardoor hij geen rol van betekenis te spelen heeft op onze fleetmarkt.
| Prijs | CO2 | |
|---|---|---|
| Diesel | 49.650 tot 65.150 € | 131 tot 147 g/km (WLTP) |
| Benzine | 57.150 tot 100.500 € | 175 tot 229 g/km (WLTP) |