Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW M3

Geschreven door Bert Troubleyn op

Vier, zes en nu acht cilinders. De stijgende lijn die BMWtwintig jaar geleden met zijn M3 inzette, loopt verder. En zo pakt de vierde generatie nu uit met 420 pk en 400 Nm.

De vooruitgang qua pure prestaties wordt bij elke generatiewissel wat kleiner, maar het blijft een feit dat elk van de opeenvolgende M3-modellen rijplezier steeds hoog in het vaandel droeg. Dat is ook de reden waarom liefhebbers van het genre de M3 bijna altijd in hun lijstje van favoriete auto's vermelden. De vierde generatie wijkt niet van deze regel af met zijn uitzonderlijke V8, die zich meteen als referentie opwerpt door zijn dubbele persoonlijkheid: extreem krachtig, maar eveneens indrukwekkend meegaand bij dagelijks gebruik. We kunnen echter niet begrijpen dat het uithoudingsvermogen van de remmen bij sportief gebruik nog steeds tekortschiet, terwijl het lichte gebrek aan schokdemping de rijprecisie dan weer af en toe in het gedrang brengt. Voor het overige is de veelzijdigheid die de M3-familie al van bij het begin
kenmerkt, hier nog steeds een van de sterke punten.

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Tests

Onze tests