Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes E 200 K, 240 A & 320

Geschreven door Bert Troubleyn op

Sinds 1995 bezet de Mercedes E de eerste plaats in zijn segment. Het is dan ook volkomen logisch dat de nieuwe generatie verdergaat op de ingeslagen weg. Wij voelen de – vermoedelijk – populairste benzinemodellen aan de tand.

Met de E-Klasse heeft Mercedes tegelijk voor verandering en voor continuïteit gekozen. Aangezien het vorige model de verkooplijsten in zijn segment aanvoerde, was het logisch dat niet alles drastisch veranderd moest worden. De E heeft dus een zachte en een verborgen evolutie doorgemaakt. Zijn vernieuwingen zitten namelijk onderhuids (elektrohydraulische remmen, uitstekende pneumatische ophanging). Hij keert discreet terug en is al perfect opnieuw geïntegreerd, alsof niets is veranderd, ondanks de ontelbare verbeteringen op gebied van comfort, wegligging, veiligheid of uitrusting. Ook het motoraanbod blijft verfijnd: deze middenklasser kan niet alleen rekenen op een uitstekende viercilinderinstapmotor, maar ook op de uit de kluiten gewassen, maar onveranderde V6-motoren. Als uw portefeuille goed gevuld is, laat dan uw keus vallen op de 3,2-liter. Die is natuurlijk duurder in aankoop dan de 2.6, maar biedt verder meer prestaties en rijplezier.

Tests

Onze tests