Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

4 Reeks

BMW 4 Reeks Cabrio (2022)
Cabriolets

Cabriolets

  • BMW
    4 Reeks Cabrio (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 58950 - 79850€ 128 - 172 g/km (WLTP)
    Benzine 55850 - 104150€ 152 - 233 g/km (WLTP)

    BMW 4 Reeks Cabrio

    De in 2020 gelanceerde 4-Reeks Coupé heeft in 2021 versterking gekregen van de Cabrio, die na het zware wegklapdak van zijn voorganger opnieuw teruggreep naar een stoffen kap. Beide modellen zijn nog steeds koetswerkvarianten van de 3-Reeks, maar dan met een slankere lijn... al zuigt vooral de neus met zijn enorme radiatorrooster alle aandacht naar zich toe. In het interieur zijn de verschillen kleiner. Het dashboard is bijvoorbeeld identiek aan dat van de 3-Reeks. De 4-Reeks wil anderzijds wel leuker zijn om mee te rijden dan een 3: zijn koetswerk is stijver, zijn zwaartepunt ligt lager en zijn achterste spoor is wat breder. Het snediger stuur en de aangepaste onderstelafstelling maken het plaatje compleet. De gestuurde M-ophanging met adaptieve schokdempers, sterkere remmen én actief sperdifferentieel blijft optioneel. Er zijn in totaal zeven motorversies beschikbaar, allemaal standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat: de 420i (184 pk), 430i (245 pk) en 420d (190 pk, of als optie in het geval van de Coupé, 163) doen een beroep op een tweeliter-viercilinder; de 430d (286 pk), de M440d (340 pk) en de M440i (374 pk) worden aangedreven door een drie liter grote zes-in-lijn. Naargelang van de versie is de vierwielaandrijving xDrive standaard of als optie beschikbaar. Het nec plus ultra blijft uiteraard de M4 (als Coupé en als Cabrio) die als Competition 510 pk levert. Een recordvermogen dat nu voor het eerst ook over de vier wielen verdeeld kan worden. De 4-Reeks Coupé & Cabrio zijn in essentie nog altijd variaties op het 3-Reeks-thema. Weliswaar met een sportievere missie, die ze uitdragen met een gewaagd design. Dat extra temperament smeekt haast om een zescilinder, zeker in het geval van de Coupé...

BMW 4 Reeks Coupé (2023)
Coupés

Coupés

  • BMW
    4 Reeks Coupé (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 51750 - 72250€ 119 - 165 g/km (WLTP)
    Benzine 48600 - 172800€ 143 - 230 g/km (WLTP)

    BMW 4 Reeks Coupé

    De in 2020 gelanceerde 4-Reeks Coupé heeft in 2021 versterking gekregen van de Cabrio, die na het zware wegklapdak van zijn voorganger opnieuw teruggreep naar een stoffen kap. Beide modellen zijn nog steeds koetswerkvarianten van de 3-Reeks, maar dan met een slankere lijn... al zuigt vooral de neus met zijn enorme radiatorrooster alle aandacht naar zich toe. In het interieur zijn de verschillen kleiner. Het dashboard is bijvoorbeeld identiek aan dat van de 3-Reeks. De 4-Reeks wil anderzijds wel leuker zijn om mee te rijden dan een 3: zijn koetswerk is stijver, zijn zwaartepunt ligt lager en zijn achterste spoor is wat breder. Het snediger stuur en de aangepaste onderstelafstelling maken het plaatje compleet. De gestuurde M-ophanging met adaptieve schokdempers, sterkere remmen én actief sperdifferentieel blijft optioneel. Er zijn in totaal zeven motorversies beschikbaar, allemaal standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat: de 420i (184 pk), 430i (245 pk) en 420d (190 pk, of als optie in het geval van de Coupé, 163) doen een beroep op een tweeliter-viercilinder; de 430d (286 pk), de M440d (340 pk) en de M440i (374 pk) worden aangedreven door een drie liter grote zes-in-lijn. Naargelang van de versie is de vierwielaandrijving xDrive standaard of als optie beschikbaar. Het nec plus ultra blijft uiteraard de M4 (als Coupé en als Cabrio) die als Competition 510 pk levert. Een recordvermogen dat nu voor het eerst ook over de vier wielen verdeeld kan worden. De 4-Reeks Coupé & Cabrio zijn in essentie nog altijd variaties op het 3-Reeks-thema. Weliswaar met een sportievere missie, die ze uitdragen met een gewaagd design. Dat extra temperament smeekt haast om een zescilinder, zeker in het geval van de Coupé...

BMW 4 Reeks Gran Coupé (2023)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

  • BMW
    4 Reeks Gran Coupé (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 51650 - 61400€ 126 - 160 g/km (WLTP)
    Benzine 48550 - 71150€ 150 - 194 g/km (WLTP)

    BMW 4 Reeks Gran Coupé

    In de loop van 2021 kwam BMW ook weer voor de pinnen met een vijfdeursversie van de 4-Reeks. Stilistisch is die Gran Coupé vooral een doorslag van de i4, zij het zonder de elektrische accenten van die laatste. Binnenin sluit de Gran Coupé dan weer aan bij de 4-Reeks Coupé en Cabrio: de gigantische tellerpartij blijft voorbehouden aan de i4. Aangezien de Gran Coupé een hele maat groter werd dan zijn voorganger – hij schurkt nu tegen de 4,80 meter aan – bieden de achterdeuren voortaan toegang tot een volwaardige bank, waar twee volwassenen hun benen fatsoenlijk kwijt kunnen. De duikende daklijn eist uiteraard wel een tol qua hoofdruimte, al lijkt de schade mee te vallen. In de koffer past 470 liter, wat 39 liter meer is dan bij de eerste generatie. Inzake onderstel neemt de Gran Coupé de aanpassingen over van de 4-Reeks Coupé, bedoeld om de rijdynamiek naar een nog hoger niveau te tillen. De 50/50-gewichtsverdeling tekent alleszins present en staat borg voor een uitstekende balans. De motoren kennen we uit de 3-Reeks, al is het gamma beperkt tot de 420d (163 of 190 pk) en 420d xDrive (190 pk) aan dieselzijde, en de 420i (184 pk), 430i (245 pk, met of zonder xDrive) en M440i xDrive (de enige zescilinder, goed voor 374 pk). Een M4 Gran Coupé is er niet, en ook van de plug-inhybride versies ontbreekt elk spoor. De 4 Gran Coupé is zoals vanouds een symbiose tussen de meer klassieke 3-Reeks en de sportievere 4-Reeks Coupé, waarbij deze tweede generatie echter beduidend heeft gewonnen aan praktische kwaliteiten: meer dan ooit is dit een valabel alternatief voor de 3-Reeks, maar dan met een sportievere inslag.

Vorige BMW-modellen
BMW 4 Reeks Gran Coupé 2021
BMW 4 Reeks Cabrio 2020
BMW 4 Reeks Gran Coupé 2020
BMW 4 Reeks Gran Coupé 2019
BMW 4 Reeks Coupé 2018
BMW 4 Reeks Cabrio 2018
BMW 4 Reeks Gran Coupé 2018
BMW 4 Reeks Coupé 2017
BMW 4 Reeks Coupé 2016
BMW 4 Reeks Cabrio 2014
BMW 4 Reeks Gran Coupé 2014
BMW 4 Reeks Coupé 2013

Tests BMW 4 Reeks

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget