Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Chevrolet Spark, Dacia Sandero, Hyundai i10, Mitsubishi Space Star, Nissan Micran en Suzuki Splash : Kleintjes worden groot

Met zijn nieuwe i10 zet Hyundai zijn Europese offensief verder. De kleine Koreaan won zelfs zodanig aan maturiteit dat hij ook heel wat rivalen uit het B-segment recht in de ogen kan kijken.

Overzicht :

Met de jongste generatie van zijn i10 stelt Hyundai nieuwe normen in het segment van de stadsauto’s, een soort auto’s die steeds meer aan populariteit wint als gevolg van onze dichtslibbende steden. Maar terwijl het Europese publiek bereid lijkt om toegevingen te doen wat het formaat van zijn auto betreft, houdt het wel vast aan zijn criteria qua comfort en veiligheid. Vanuit die vaststelling heeft Hyundai zijn nieuwe i10 bedacht met uitrusting die gewoonlijk voorbehouden is aan modellen uit hogere segmenten. Dat is natuurlijk niet de enige troef van deze Koreaanse nieuwkomer. Hoewel het merk zich veel later dan zijn Aziatische rivalen is gaan interesseren voor de Europese markt, heeft Hyundai zijn achterstand snel ingehaald door zijn modellen voor Europa te laten ontwerpen en ontwikkelen door Europeanen, vanuit een hoofdkwartier in het Duitse Rüsselsheim.

Of dat de goede strategie is, gaan we na aan de hand van een vergelijkende test met enkele vertegenwoordigers van het A- en Bsegment, met name de Chevrolet Spark, de Mitsubishi Space Star, de Nissan Micra en de Suzuki Splash. We voegden ook nog de Dacia Sandero toe, ook al is die veel groter en ruimer dan de andere kemphanen, terwijl hij ook als enige in het gezelschap niet wordt aangedreven door een atmosferische 1.2, maar door een drukgevoede 0.9. Qua prijs is hij echter perfect vergelijkbaar, zodat hij zijn plaats hier dubbel en dik verdient.

Geschreven door op