Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW 420i Cabrio: Terug naar de bron

Geschreven door Cedric Derese op

Voor zijn jongste 4-Reeks Cabrio heeft BMW opnieuw gekozen voor een stoffen kap in plaats van een stalen wegklapdak. Dat komt niet alleen de elegantie van het model ten goede, maar gaat volgens de constructeur ook gepaard met meer rijplezier... Of dat klopt, gingen we na aan het stuur van de 420i.

59.900 €
  • Score redactie 15.25 /20

Wanneer je voor een compromis gaat, verlies je soms de essentie uit het oog. Door te kiezen voor een hard wegklapdak – in de overtuiging dat het een mirakeloplossing was tegen geluid van buitenaf en tegen slecht weer – maakte BMW van zijn ‘middenklasse’-cabriolet uiteindelijk een erg zware auto met een traag dakmechanisme. Bovendien sloot de Cabrio stilistisch erg dicht aan bij de Coupé; de heren uit München ver-waarloosden daarbij wellicht ook het visueel verfijnde aspect van een stoffen kap, evenals het exclusieve kantje dat die aan een echte cabriolet geeft. En dat allemaal als antwoord op een vrees die vaak ongegrond was of die bij een groot deel van de klanten zelfs helemaal niet eens leefde. Maar goed, als afstammeling van een bloedlijn van 3-Reeksen met stoffen kap die 35 jaar geleden is ontstaan, komt deze nieuwe 4-Reeks Cabrio orde op zaken stellen.

  • Algemeen rijcomfort
  • Weggedrag, koetswerkstijfheid
  • Geluiddemping met gesloten kap
  • Gebrek aan motorkarakter
  • Slecht afgesteld stuur
  • Gepeperde prijzen, vrekkige opties

In dit artikel : BMW, BMW 4 Reeks

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker