Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Cadillac XT5 : Vreemde eend in de bijt

De XT5 wijdt een volledig nieuw platform in en is de eerste SUV van een toekomstige Cadillac-lijn. Deze typische Amerikaan volgt de SRX op in een van de meest populaire marktsegmenten in Europa.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Hoewel de lijnen van de XT5 een simpele facelift zouden kunnen doen vermoeden, gaat het om een volledig nieuw model. De SRX-opvolger pakt uit met een koetswerk dat beantwoordt aan de vormentaal van bestaande modellen als de ATS en CTS, maar wijdt een volledig nieuw platform in, dat hij zal delen met andere voertuigen uit de GM-groep met een dwars opgestelde motor. Niettemin verschilt de XT5 totaal van al zijn concurrenten op de Europese markt.

De Cadillac XT5 onderscheidt zich niet alleen door zijn merklogo, maar ook door zijn look. Zijn koetswerklijnen zijn messcherp en worden vooraan onderstreept door het verticale design van zijn leddagrijlichten. Hoewel hij zich geen terreincapaciteiten aanmeet, beschikt hij toch standaard over een vierwielaandrijving. Zijn achterbrug is voorzien van een differentieel met dubbele koppeling om de koppelverdeling over de twee wielen te regelen. Niettemin voelt de XT5 zich veel beter thuis op het asfalt dan ernaast. 

  • Interieurruimte
  • Snelle en nauwkeurige achttrapsautomaat
  • Algemeen rijcomfort 
  • Niet aangepast aan de Europese markt
  • Ondermaatse afwerking en montage
  • Verbruik en rijgedrag

In dit artikel : Cadillac

Geschreven door op