Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Ferrari 288 GTO voor 2020

Geschreven door Jean-François Christiaens op 01-09-2017

Hou de kurk nog even op de champagne, want Ferrari heeft geen plannen om deze postmoderne interpretatie van zijn legendarische 288 GTO te gaan bouwen. Maar het kan ons niet verbieden om van zijn knappe lijnenspel te genieten.

Je moet nog niet naar de bank rennen om je financiën te gaan bekijken. De postmoderne 288 GTO die we hier zien, komt nooit op de markt. Het is gewoon de persoonlijke interpretatie van de Zuid-Afrikaanse designer Matthew Parsons van een opvolger voor de legendarische Ferrari uit de jaren 1980. Hij combineerde de lijnen van de oorspronkelijke 288 GTO met die van recente modellen van het merk zoals de 812 Superfast of zelfs de originele roadster J50 (die is ontwikkeld voor de 50ste verjaardag van Ferrari’s aanwezigheid in Japan) in een auto die de “tifosi” van het merk niet onberoerd zal laten.

272 exemplaren

Ter herinnering: de oorspronkelijke 288 GTO is slechts 272 keer gemaakt in 1984 en 1985. Zijn ultieme versie, de Evoluzione, was destijds ontwikkeld om deel te nemen in het FIA Groep B-kampioenschap en diende ook als basis voor de supersportwagen F40. De 5 exemplaren van deze 288 GTO Evoluzione ontwikkelden 650 pk voor een leeggewicht van slechts 940 kilo. Daarmee haalde hij 100 km/h na 4 seconden en was een top van bijna 370 km/h bereikbaar. Voor die tijd waren dat duizelingwekkende cijfers.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten