Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Hier is de plug-inhybride Lamborghini Urus SE

Geschreven door Klaas Janssens op 24-04-2024

De nieuwe Lamborghini Urus SE combineert aangescherpt design en een opgefrist interieur met een plug-inhybride aandrijflijn met een systeemvermogen van 800 pk.

Met de nieuwe Lamborghini Urus SE legt de Italiaanse stierenfokker de lat weet wat hoger, want net zoals de Revuelto en de toekomstige Temerario grijpt de super-SUV naar een plug-inhybride aandrijfgeheel. De door twee turbo's opgezweepte 4 liter-V8 staat pal, maar krijgt voortaan de hulp van een 141 kW en 483 Nm sterke elektromodule die huisvest in de achttrapsautomaat. De tussen de laadvloer en het elektronisch gestuurde achterdifferentieel gepropte batterij heeft een capaciteit van 25,9 kWh en belooft een elektrisch rijbereik van 60 kilometer.

Die plug-inhybride V8-biturbo ontwikkelt een systeemvermogen van 800 pk bij 6.000 toeren per minuut en een maximumkoppel van 950 Nm, beschikbaar tussen de 1.750 en de 5.750 toeren. De Lamborghini Urus SE sprint in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u, in 11,2 seconden van 0 naar 200 km/u en haalt een topsnelheid van 312 km/u. De Urus S zet daar respectievelijk 3,5 seconden, 12,5 seconden en 305 km/u tegenover.

De permanente vierwielaandrijving van de Lamborghini Urus SE maakt gebruik van een elektro-hydraulische multiplaatkoppeling, die het koppel continu verdeelt over de voor- en de achteras. Samen met het elektronisch gestuurde sperdifferentieel op de achteras zorgt dat voor overstuur on-demand, wat de potige SUV het gevoel van een supersportwagen zou bezorgen.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten