Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Ford Puma vs Nissan Juke vs Renault Captur: Dwarsrijder

Om zich te onderscheiden van de horde van kleine SUV’s blijft de Nissan Juke meer inzetten op rijplezier dan op zijn stedelijke inborst – net als die andere nieuwkomer, de Ford Puma. Maar dreigt dit duo zo niet het onderspit te moeten delven tegen de praktische referenties van het segment, genre Renault Captur?

Overzicht :

In zijn tweede leven zal de Nissan Juke aanzienlijk meer concurrentie ondervinden dan zijn voorganger. Om niet te verdwijnen in de massa maakte de kleine Japanse onruststoker gebruik van zijn generatiewissel om enkele van zijn praktische tekortkomingen weg te vlakken. Maar dan wel zonder te veel te raken aan zijn stijl of rijplezier. Net genoeg om het vuur aan de schenen te leggen van de meer gezinsgerichte referenties van het segment, zoals de Renault Captur, en anderzijds niet op achterstand gereden te worden door de meest levendige modellen, zoals de Ford Puma? Het antwoord krijgt u na deze driekamp tussen drie ontluikende avonturiers, stuk voor stuk aangedreven door een drukgevoede benzinemotor met drie cilinders van in totaal 999 cc.

FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 125 MHEV

Voor

  • Dynamisch weggedrag
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Overtuigend infotainmentsysteem

Tegen

  • Stug comfort
  • Demping motorgeluid en -trillingen
  • Matige binnenruimte achterin

 

NISSAN JUKE 1.0 DIG-T

Voor

  • Binnenruimte t.o.v. voorganger
  • Levendig weggedrag
  • Stille en soepel motor

Tegen

  • Stroomlijngeluiden
  • Verbruik kan oplopen
  • Stug comfort (velgen 19 duim)

 

RENAULT CAPTUR 1.0 TCe 90

Voor

  • Algemeen rijcomfort
  • Praktische aspecten
  • Hoge zithouding, overzicht op de weg

Tegen

  • Teleurstellende prestaties
  • Manuele versnellingsbak met slechts vijf verhoudingen
  • Afwerkingsdetails

 

TOTAALSCORE

1. Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 MHEV 722/1000

2. Renault Captur 1.0 TCe 90 721/100

3. Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 705/1000

 

EINDKLASSEMENT

Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 MHEV

Compromissen vormen geen garantie op winst

Onze vergelijkende tests blijken soms wreed te zijn... De nieuwe Juke is een interessante compromisoplossing tussen de Puma en de Captur, maar eindigt toch op de derde plaats in het puntenaantal. In plaats van het glas halfvol te zien, kunnen we het ook halfleeg zien: de Juke heeft niet dezelfde dynamische levendigheid als de Puma en kan evenmin tippen aan de functionaliteit van de Captur.