Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Renault gaat laden tijdens het rijden en andere oplossingen testen

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-01-2020

Onder de noemer Incit-EV start Renault een project om 48 maanden lang 7 laadtechnologieën te testen in Europa. Tussen de oplossingen is er de mogelijkheid om te inductieladen tijdens het rijden.

Renault heeft zijn Incit-EV-project gelanceerd dat zal lopen tot in december 2023. Het project test verschillende laadoplossingen voor de elektrische auto. De eerste fase is vrij discreet en beperkt zich tot het onderzoeken van de noden en beperkingen van consumenten. In april worden de verschillende technologieën gescreend. Het doel is om ze te ontwikkelen om te gebruiken in de wegeninfrastructuur. Alles wordt geconcretiseerd vanaf de tweede helft van 2022 met 7 experimenten in de echte wereld dankzij een consortium van een dertigtal industriële bedrijven, universiteiten, instituten, steden, startups en KMO’s uit heel Europa (Duitsland, Spanje, Estland, Frankrijk, Italië, Nederland, Slovenië en Turkije).

Inductie en smart grid

De 7 projecten, verdeeld over 6 steden, zijn vooral gericht om het contactloos opladen te ontwikkelen dat zowel bij stilstand als tijdens het rijden kan gebeuren. Incit-EV bekijkt ook meer klassieke oplossingen aan hoge vermogens of die in staat zijn om elektriciteit in de batterijen terug naar het net te sturen bij stroompannes of verbruikspieken. Dit zijn de projecten opgesomd:

  • Parijs (Frankrijk): Renault test hier het bewegend inductieladen (tijdens het rijden) in een stedelijk gebied. Tests op circuit zijn al uitgevoerd met aangepaste Kangoos.
  • Versailles (Frankrijk): Inductieladen in randstedelijke gebieden voor lange afstanden.
  • Amsterdam en Utrecht (Nederland): ‘smart-charging’ in twee richtingen dat stroom terug naar het net kan sturen en het beste moment kiest om auto’s op te laden. Deze technologie is al getest door Renault op de eilanden Porto Santo (Portugal) en Belle-Île-en-Mer (Frankrijk).
  • Zaragoza (Spanje): in de luchthaven en in het centraal station gaat Renault een statische inductielaadzone installeren voor taxis en tweerichtingsladen op laag vermogen voor alle elektrische voertuigen, inclusief scooters.
  • Tallinn (Estland): aan de rand van de stad gaat Incit-EV zich richten op laden op hoog vermogen.
  • Turijn (Italië): het consortium gaat een laadhub installeren in een parking voor autodelen aan de stadsrand van Turijn.
Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten