Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A1 1.0 TFSI

Eind vorig jaar onderging de A1 een facelift en werd het motorgamma van de kleine Audi bijgewerkt. Zo wordt de instapversie nu aangedreven door een drukgevoede eenliter-driecilinder van 95 pk.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.56/20

Overzicht :

Halfweg hun carrière krijgen de meeste modellen een opfrisbeurt. Voor de A1 komt die zelfs een beetje laat, als je weet dat hij al vijf jaar oud is en zijn opvolger voorzien is voor 2018. Maar hij verkoopt goed – boven de oorspronkelijke verwachtingen zelfs – en daar kan de tewerkstelling rond Brussel (de Audi wordt uitsluitend gebouwd in Vorst, in de vroegere, totaal omgebouwde VW-fabriek) alleen maar wel bij varen. Voor de nieuwe generatie zijn er wel kapers op de kust: de Audi-fabriek in het Spaanse Martorell zit likkebaardend op de A1 te wachten, Brussel is dan weer een ander (nieuw?) Audi-model beloofd. Het wordt afwachten en ondertussen zien wat voor vlees de opgefriste A1 in de kuip heeft.

  • Erg aangename motor
  • Zeer verzorgde look
  • Plezierig weggedrag
  • Imago, herverkoopwaarde
  • Zeer redelijk verbruik
  • Personaliseringsmogelijkheden
  • Vrij hoog prijskaartje
  • Nogal karige standaarduitrusting
  • Dure opties, ingewikkelde optiepolitiek
  • Redelijk stug veercomfort (17-duimers)
  • Manuele versnellingsbak slechts vijf verhoudingen
  • Relatief krap achterin, kleine koffer

In dit artikel : Audi, Audi A1

Geschreven door op

De concurrenten