Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A3 Sportback 40 TFSI e : Goede cijfers

Net als de vorige generatie kreeg ook de nieuwe Audi A3 Sportback een plug-inhybrideversie – meer dan één zelfs. Die moeten helpen om de gemiddelde vlootuitstoot van het merk te beperken, maar scoren natuurlijk vooral dankzij hun fiscale voordeel.

38.760 €
  • Score redactie 15.05 /20

Overzicht :

Een dik half jaar geleden lanceerde Audi de klassieke TFSI- en TDI-versies (30 en 35) van zijn vierde A3-generatie, die er enkel nog is als Sportback en als Berline. Maar naast de ondertussen ook geïntroduceerde aardgasversie g-Tron en de sportieve S3 zijn natuurlijk ook plug-inhybridevarianten opnieuw van de partij. Het merk uit Ingolstadt was er namelijk al vrij vroeg bij in dit segment toen het in 2015 zo’n oplaadbare versie van de vorige A3 op de markt bracht. En anno 2020 is een stekkerversie een must om de gemiddelde vlootuitstoot binnen de perken te houden...

Zeg echter niet langer A3 e-Tron: om geen verwarring te scheppen met Audi’s volledige elektrische gamma en om netjes in de nomenclatuur te passen die de constructeur sinds enige tijd bezigt, spreken we voortaan van A3 TFSI e. Sportback, voor de volledigheid, want alleen die koetswerkversie is er als plug-in-hybride. De TFSI e is aan de buitenkant enkel te onderscheiden door het opschrift op het kofferdeksel en door het laadklepje in het linker voorspatbord (terwijl wijlen de A3 e-Tron zijn ‘stopcontact’ onder het Audi-logo in zijn – specifieke – grille had zitten).

  • Interessant elektrisch rijbereik
  • Efficiënt en plezierig weggedrag
  • Technologisch gehalte
  • Overdreven stugge ophanging (met 17-duimwielen)
  • Kwaliteitsindruk t.o.v. voorganger
  • Hoge prijs met opties

In dit artikel : Audi, Audi A3

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmns

NIEUWSBRIEF