Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Audi

A3

Audi A3 Berline (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

  • Audi
    A3 Berline (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 30280 - 40640€ 109 - 145 g/km (WLTP)
    Benzine 28450 - 38750€ 112 - 157 g/km (WLTP)

    Audi A3 Berline

    De vierde generatie van de A3 kwam in 2020 op de markt en bestaat als vijfdeurs (Sportback) en als klassieke vierdeurs (Berline). Ten opzichte van de vorige generatie is het huidige model enkele centimeters langer, maar daarvan is achterin niks te voelen, en ook qua laadvolume is er sprake van een status quo. De cockpit ziet er goed uit en trekt volop de kaart van de digitale technologie – ergonomisch niet altijd een verbetering. Het standaardonderstel van deze nieuwe A3 voelt verrassend zacht aan en remt tegelijk koetswerkbewegingen keurig af. Het stuur is relatief licht, maar biedt voldoende feedback. Ook een adaptieve schokdemping is verkrijgbaar, net als een hele waslijst rijhulpsystemen. In het motorgamma is er een belangrijke rol weggelegd voor de plug-inhybrides (40 TFSI e en 45 TFSI e, met 204 respectievelijk 245 pk). Hun batterij van 13 kWh maakt in theorie een elektrisch rijbereik van 68 kilometer mogelijk en de erg lage CO2-uitstoot maakt deze versies maximaal fiscaal aftrekbaar voor zelfstandigen. De integratie van de batterij kost deze versies wel 100 liter aan laadvolume. Voor de rest telt het gamma nog klassieke diesels (116 tot 200 pk) en drie-, vier- en vijfcilinders op benzine, met vermogens van 110 tot liefst 400 pk. Een CNG-versie staat eveneens op het programma. Deze vierde generatie van de Audi A3 wil die van de bevestiging zijn. Ten eerste de bevestiging van het dynamisme, dankzij een meer uitgesproken styling en een cockpit en onderstel die meer op sportiviteit gericht zijn. Maar ook de bevestiging op technologisch vlak, dankzij een hypermoderne uitrusting die veel ruimte biedt voor digitale en tactiele technologie.

Audi A3 Sportback (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

  • Audi
    A3 Sportback (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 29180 - 39540€ 112 - 148 g/km (WLTP)
    Benzine 27350 - 37650€ 116 - 160 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 45020 - 45020€ 14 - 145 g/km (WLTP)
    Aardgas 32060 - 34260€ 108 - 110 g/km (WLTP)

    Audi A3 Sportback

    De vierde generatie van de A3 kwam in 2020 op de markt en bestaat als vijfdeurs (Sportback) en als klassieke vierdeurs (Berline). Ten opzichte van de vorige generatie is het huidige model enkele centimeters langer, maar daarvan is achterin niks te voelen, en ook qua laadvolume is er sprake van een status quo. De cockpit ziet er goed uit en trekt volop de kaart van de digitale technologie – ergonomisch niet altijd een verbetering. Het standaardonderstel van deze nieuwe A3 voelt verrassend zacht aan en remt tegelijk koetswerkbewegingen keurig af. Het stuur is relatief licht, maar biedt voldoende feedback. Ook een adaptieve schokdemping is verkrijgbaar, net als een hele waslijst rijhulpsystemen. In het motorgamma is er een belangrijke rol weggelegd voor de plug-inhybrides (40 TFSI e en 45 TFSI e, met 204 respectievelijk 245 pk). Hun batterij van 13 kWh maakt in theorie een elektrisch rijbereik van 68 kilometer mogelijk en de erg lage CO2-uitstoot maakt deze versies maximaal fiscaal aftrekbaar voor zelfstandigen. De integratie van de batterij kost deze versies wel 100 liter aan laadvolume. Voor de rest telt het gamma nog klassieke diesels (116 tot 200 pk) en drie-, vier- en vijfcilinders op benzine, met vermogens van 110 tot liefst 400 pk. Een CNG-versie staat eveneens op het programma. Deze vierde generatie van de Audi A3 wil die van de bevestiging zijn. Ten eerste de bevestiging van het dynamisme, dankzij een meer uitgesproken styling en een cockpit en onderstel die meer op sportiviteit gericht zijn. Maar ook de bevestiging op technologisch vlak, dankzij een hypermoderne uitrusting die veel ruimte biedt voor digitale en tactiele technologie.

Audi RS3 Berline (2022)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

Audi RS3 Sportback (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

Audi S3 4d (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

Audi S3 5d (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

Vorige Audi-modellen
Audi A3 Sportback 2021
Audi A3 Berline 2021
Audi S3 5d 2021
Audi S3 4d 2021
Audi A3 Sportback 2020
Audi A3 Berline 2020
Audi A3 Cabriolet 2020
Audi RS3 Sportback 2020
Audi RS3 Berline 2020
Audi A3 Sportback 2019
Audi A3 Berline 2019
Audi A3 Cabriolet 2019
Audi S3 Cabriolet 2019
Audi A3 2018
Audi S3 5d 2018
Audi A3 Cabriolet 2018
Audi S3 4d 2018
Audi A3 Berline 2018
Audi A3 Sportback 2018
Audi A3 2017
Audi A3 Sportback 2017
Audi A3 Berline 2017
Audi A3 Cabriolet 2017
Audi S3 3d 2017
Audi A3 2016
Audi A3 Sportback 2016
Audi A3 Berline 2016
Audi A3 Cabriolet 2016
Audi A3 Sportback 2013
Audi A3 Berline 2013
Audi A3 Cabriolet 2013
Audi A3 2012
Audi A3 Cabriolet 2008
Audi A3 Sportback 2004
Audi RS3 Sportback 2004
Audi A3 2003
Audi A3 Coupé 2003
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Audi A3

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget